Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3D desktop  (gelezen 1090 keer)

3D desktop
« Gepost op: 2007/07/07, 11:30:23 »
Welk 3D desktop programma is het veilig ( zonder fouten enz.... ) en is ook niet al te moeilijk te installeren aangezien ik nog niet heel erg veel weet hier.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
3D desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/07, 11:41:25 »
Geen van beide (Compiz en Beryl) is nog geheel stabiel. Gebruik ze dus ook niet standaard. Je kunt ze niet allebei tegelijk hebben.

Pas bij de volgende versie 7.10 zal de 3D desktop stabiel zijn. Compiz kan minder en zit in Ubuntu onder Systeem - Voorkeuren - Bureaubladeffecten. Beryl is het meest spectaculair; die kun je installeren via Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer (installeer dan ook meteen beryl-manager, emerald en emerald-themes).

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
3D desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/07, 11:43:43 »
Beryl wordt eigenlijk niet meer ontwikkeld (je krijgt er nog wel support voor van de ontwikkelaars). De ontwikkelaars achter Beryl zijn alle Beryl code aan het overplaatsen naar Compiz compatible plugins (dit is het Compiz-Fusion project: Compiz + extra plugins) en werken samen met de Compiz core.

Je kan Beryl nog wel installeren, en het zal nog prima werken, maar je moet geen updates meer verwachten aan Beryl. Compiz-Fusion is nu de toekomst.

In Ubuntu Gutsy Gibbon (7.10) zal dan ook de Compiz-Fusion versie zitten! :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

3D desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/07, 11:46:29 »
bij compiz krijg ik: the composite extension is not available, houd dit in dat ik hem nog moet installeren of ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
3D desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/07, 18:19:59 »
't is niet veel, maar wel 3d
http://desk3d.sourceforge.net/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal