Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KMail  (gelezen 2355 keer)

Pensacola

• Gast
KMail
« Gepost op: 2007/02/17, 13:39:14 »
Zijn er mensen met een account by Skynet die KMail gebruiken?
Ik krijg de instellingen niet juist om mail te versturen. Ik heb bij beveiliging alles geprobeerd (geen, TLS, SSL) en bij authentificatie gebruik ik altijd plain omdat ik dit ook zo in thunderbird heb gebruikt.
Als ik iets probeer te versturen krijg ik deze error:5.3.3 AUTH not available.

breukkie

• Gast
KMail
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/17, 13:45:30 »
Lijkt op een aanmeldingsprobleem.
Waarschijnlijk wil de provider toch eerst controleren op bassis van een user en een pass.
In plaats van plain kun je daar eens een andere optie uitproberen waarbij wel autorisatie nodig is ?
Werk zelf met evolution weet zo niet hoe de instellingen in Kmail benoemd worden
tls en ssl kunnen inderdaad gewoon uit blijven staan.

thelinuxguy

• Gast
KMail
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/17, 14:14:33 »
Citaat van: Pensacola
Zijn er mensen met een account by Skynet die KMail gebruiken?
Ik krijg de instellingen niet juist om mail te versturen. Ik heb bij beveiliging alles geprobeerd (geen, TLS, SSL) en bij authentificatie gebruik ik altijd plain omdat ik dit ook zo in thunderbird heb gebruikt.
Als ik iets probeer te versturen krijg ik deze error:5.3.3 AUTH not available.
Ja, ik werk ook met kmail en zit bij skynet als provider. 'k Heb toch niets speciaals ondervonden tijdens het aanmaken van mijn email account ?
Zorg dat je uitgaande mail server ingesteld staat op relay.skynet.be en gebruik hier géén authenticatie noch encryptie : onder Transport SMTP, tabje Beveiliging, kies "Geen".

Pensacola

• Gast
KMail
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/17, 14:32:31 »
Bedankt thelinuxguy, nu werkt het. Ik veronderstelde dat ik hier ook mijn login moest geven :)
Hoe krijg ik trouwens meerdere uitgaande accounts voor elkaar?
Ik heb een account by Skynet, Gmail en mijn school maar ik heb geen idee hoe ik dit met kmail kan instellen.

thelinuxguy

• Gast
KMail
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/18, 10:53:39 »
Bedankt thelinuxguy, nu werkt het. Ik veronderstelde dat ik hier ook mijn login moest geven :)
Hoe krijg ik trouwens meerdere uitgaande accounts voor elkaar?
Ik heb een account by Skynet, Gmail en mijn school maar ik heb geen idee hoe ik dit met kmail kan instellen.
Via menu "Kmail Instellen", optie "Accounts" kun je meerdere mail accounts toevoegen, op het eerste tabblad "ontvangen" vul je de (login- en server) gegevens in om je mail op te halen.
Let op: op het tweede tabblad "verzenden" mag alleen die van Skynet gedefinieerd staan, omdat skynet geen relaying in zijn uitgaande mail toelaat...

Pensacola

• Gast
KMail
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/18, 12:05:45 »
Ik heb het voor mekaar, drie uitgaande accounts.
Dit kan via "Kmail instellen" "Identiteiten" en dan bij 'geavanceerd' het speciaal transport aanvinken en dan de uitgaande account die er bij hoort.

schoappied

• Gast
KMail
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/05, 12:45:34 »
Iemand ervaring met Kmail?
In thunderbird kan ik mijn e-mailadressen, van de universiteit en gmail, makkelijk openen in thunderbird. Kan dit ook in Kmail? Ik bedoel dus eigenlijk te vragen of het makkelijk accounts aan te maken is van verschillende email adressen in Kmail...

edit: en hoe zit het met de spellingcontrole in Kmail?

Pensacola

• Gast
KMail
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/05, 13:48:26 »
Net zo makkelijk als in Thunderbird :)
Spellingscontrole is er ook, ik denk dat ie zelfs standaard aan staat als het juiste package geïnstalleerd is.

schoappied

• Gast
KMail
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/05, 13:52:55 »
Net zo makkelijk als in Thunderbird :)
Spellingscontrole is er ook, ik denk dat ie zelfs standaard aan staat als het juiste package geïnstalleerd is.
Ok. Die spellingcontrole is dat ook de nieuwe van opentaal.org?

Heb jij ervaring met Thunderbird en met Kmail? Wat zijn je ervaringen?
En hoe zit het met de spamverwerking in Kmail? Is die net zo goed als in Thunderbird?

Pensacola

• Gast
KMail
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/05, 15:31:31 »
Ik gebruikte in windows Thunderbird, maar sinds ik Kubuntu gebruik is het nog enkel Kmail.
Ik heb dus wel ervaring met beiden.
Accounts instellen is nagenoeg hetzelfde bij alletwee. Servers, poorten, usernames, wachtwoorden...
Spamverwerking is uiteraard ook beschikbaar in Kmail via bogofilter en/of spamassassin. Ik denk dat er zelfs nog wel meerdere mogelijkheden zijn.
De spellingcontrole is degene die in heel KDE gebruikt wordt, aspell dacht ik. Ik heb nog niet gezocht hoe ik de opentaal controle aan de praat moet krijgen in KDE.

schoappied

• Gast
KMail
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/05, 15:40:39 »
Dank! Duidelijk! Wat ik wel handig vind in Thunderbird is dat je het progje kan aanleren welke berichten ongewenst zijn en welke niet. Bestaat ook zoiets in Kmail?
Die spellingcontrole moet nog maar even uitgezocht worden dan ;)

Pensacola

• Gast
KMail
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/05, 16:34:25 »
Spamfilters zijn ook zelflerend zoals bij Thunderbird. Over de kwaliteit kan ik mij niet uitspreken aangezien ik Thunderbird al even niet meer gebruik, maar ik heb heel weinig false positives :)

schoappied

• Gast
KMail
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/05, 16:36:05 »
Bedankt! Mijn vraag is opgelost. Als iemand toevoegingen of aanvullingen heeft kan dat uiteraard nog ;)

Edit: ik denk dat ik echter Thunderbird blijf gebruiken, ik heb namelijk een dualboot en kan op die manier goed mijn emails op beide partities verwerken. Anders zou ik voor Kmail gaan denk ik ;)