Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe server installeren, lokaal om php websites te kunnen testen  (gelezen 1367 keer)

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
Kan ik hier LAMP voor downloaden/installeren, of werkt dat dan ook meteen 'naar de buitenwereld'? Ik wil mijn wordpress weblogs lokaal kunnen testen voordat ze online gaan maar wil dus niet dat de server contact maakt met het internet.
JackTummers.nl

tuxido_devito

• Gast
Hoe server installeren, lokaal om php websites te kunnen testen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/05, 00:02:20 »
een server kan je afschijden van het internet door een firewall of als je een router hebt gewoon port 80 niet te forwarden... als test server kun je de apache2/php/mysql pakketten installeeren of je kunt eenvouding de voorgeinstleerde xampp downloaden (www.apachefriends.org) een server is bereikbaar via het lokale ip of via localhost op de server zelf...

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
Hoe server installeren, lokaal om php websites te kunnen testen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/05, 00:14:24 »
Ik had xampp op mijn windows... ik wist niet dat het ook te krijgen was voor linux :).
Ik gebruik nu firestarter als firewall, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet veel van begrijp. Bij 'Gebeurtenissen' zien ik vanalles voorbij flitsen (veel bitTorrent op het moment ;) ) en iets als 'Isakmp'. Maar als ik je goed begrijp hoef ik daar verder ook niks bij in te stellen. De firewall houdt het verkeer al automatisch tegen dus? Inkomend én uitgaand?
JackTummers.nl