evolution wil geen enkele mail meer verzenden.
ook al stel ik mijn kuleuven-webmailadres als standaard in, zodat als ik een mail vanaf mijn gmail-adres stuur, die toch via smtps.kuleuven.be gaat (of zit hier juist het probleem?
)
wat kan er toch mis zijn?
probeer onderstaande maar eens, bij mij werkte het wel:
Andere e-mailclients configureren
Met de volgende informatie kunt u POP voor een groot aantal e-mailclients configureren. Als u hierbij problemen ondervindt, neemt u contact op met de klantenondersteuning van de e-mailclient voor verdere instructies. We kunnen u niet helpen e-mailclients te configureren die hier niet worden genoemd.
Server voor binnenkomende berichten (POP3) - hiervoor is SSL vereist: pop.gmail.com
SSL gebruiken: ja
Poort: 995
Server voor uitgaande berichten (SMTP) - hiervoor is TLS vereist: smtp.gmail.com(verificatie gebruiken)
Verificatie gebruiken: ja
STARTTLS gebruiken: ja (bij een aantal clients wordt dit SSL genoemd)
Poort: 465 of 587
Accountnaam: uw Gmail-gebruikersnaam (inclusief @gmail.com)
E-mailadres: uw volledige e-mailadres van Gmail (gebruikersnaam@gmail.com)
Wachtwoord: uw Gmail-wachtwoord
Als uw client geen SMTP-verificatie ondersteunt, kunt u geen e-mail verzenden vanaf uw Gmail-adres met deze client.
* Heeft u op 'Wijzigingen opslaan' geklikt nadat u POP heeft ingeschakeld in Gmail? Klik op de Gmail-pagina Berichtinstellingen op Wijzigingen opslaan om ervoor te zorgen dat Gmail verbinding kan maken met uw e-mailclient.