Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen X-server  (gelezen 687 keer)

Problemen X-server
« Gepost op: 2007/06/30, 00:26:19 »
Sinds enige tijd heb ik moiete met opstarten. Na het inlogvenster krijg ik een zwart beeld te zien. Wanneer ik de grafische modus nu reset met Ctrl+Alt+Backspace dan zie ik heel even mijn background en dan weer het inlog venster. Nu kan ik weer inloggen en is het meestal goed.

Soms heb ik ook gehad dat ik mijn bureaublad icoontjes niet zie, voor de rest wel. Erg vervelend.

Na de tweede keer werk het vaak wel weer probleemloos. Ik draaid tegenwoordig Compiz fusion. Deze laad ik in bij de sessies. Ik weet niet meer of ik dit voor dat ik compiz fusion gebruikte ook al had. Ik ga nu proberen om compiz fusion uit de sessies te halen, maar dit vind ik gewoon niet echt prettig. Is er geen makkelijke oplossing dan zal ik tot mijn teleurstelling gewoon compiz handmatig moeten activeren met een starter.

Hebben anderen hier ook problemen mee?

Offline Soul-Sing

• Lid
Problemen X-server
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/30, 06:44:17 »
compiz en in mijn geval beryl start ik altijd handmatig. (als je dat bedoelt)
juist om eventuele problemen met X te voorkomen.

ericc

• Gast
Problemen X-server
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/30, 16:44:04 »
Hier een gelijkaardig probleem. 24u na een verse installatie (7.04) loopt de opstart vast bij het aanmeldscherm dat ik overigens niet te zien krijg, alleen het geanimeerd wacht-icoontje.

Als ik dan een terminal grijp en de xserver handmatig herstart heb ik wél een grafische omgeving zij het met wat fouten, de weerbericht applet bv doet het niet en de volumeregeling (ALSA) is weg.

Voor de rest wordt dan mijn sessie gestart met al mijn voorkeuren, msn, beryl, applets etc. 3D en rendering doen het dan.

Als ik dan systeem/beheer/aanmeldvenster aanklik herstart de xserver en krijg ik terug het wacht-icoontje op een zwarte achtergrond.

Ik durf dus te stellen dat er iets fout is met mijn aanmeldvenster maar ik kan dat vanuit de grafische omgeving niet rechtzetten.

Heeft iemand command line suggesties ?

GDM herconfigureren met xset of gdmsetup gaat ook niet, geeft hetzelfde wacht-icoon.