Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update breezy 23/9 - error bij install x-common 1.08  (gelezen 3463 keer)

Update breezy 23/9 - error bij install x-common 1.08
« Gepost op: 2005/09/23, 13:23:38 »
Vandaag een upgrade uitgevoerd, via update en dist-upgrade. Dpkg sluit af met een error.
Krijg tevens de volgende melding:
E: /var/cache/apt/archives/x-common_1.08_all.deb: poging tot overschrijven van `/usr/lib/X11/fonts', wat ook in pakket xfonts-base zitIk zal eerst wel ff opnieuw opstarten en kijken of het dan wel wil.

*** edit ***
Nou, dat was niet mis. Na opstart wilde xserver niet meer starten. Scheen dat /etc/X11/X niet meer gevonden kon worden.
x-common wilde pas worden geinstalleerd na verwijdering van xfonts-base, -scalable, -100dpi en -75dpi. Hierna de modules weer toegevoegd.

Hierna nog steeds problemen met Xserver die na install van xserver-xorg en dpkg-reconfigure  na een aantal problemen weer wilde opstarten.

Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal de bedoeling was.....
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...

« Reactie #1 Gepost op: 2005/09/23, 22:24:28 »
Neuh, maar dat is het nadeel van een development versie, soms sloopt imand iets :)

Rustig een dagje wachten helpt meestal het beste.

IndiepoprockJesse

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2005/09/24, 13:54:24 »
Ik kreeg net precies dezelfde error, ik hoop dat mijn x-server nog wel wil draaien zodrekt..

« Reactie #3 Gepost op: 2005/09/25, 15:28:54 »
Eerst dpkg upgraden, dan x-common

Dan werkt het allemaal prima.

IndiepoprockJesse

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2005/09/26, 00:07:39 »
Ja, vandaag kwam die update van dpkg, en werd x-common ook meteen netjes geinstalleerd!