Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fonts toevoegen  (gelezen 1756 keer)

MrDude

• Gast
fonts toevoegen
« Gepost op: 2007/05/27, 09:44:25 »
Hoi iedereen,

ik zit met een probleempje. Ik heb een aantal leuke fonts gedownload en wil deze toevoegen
aan Ubuntu. Ik las ergens dat je deze gewoon kan toevoegen door ze te kopiƫren naar de
locatie: fonts:///. Dit lukt echter niet, ik kan de locatie wel openen maar als ik de nieuwe fonts wil
plakken, gebeurt er niks. Bij de fonts in de locatie fonts:/// staan wel slotjes. Kan iemand mij
hierbij helpen?

Grtz, MrDude

Offline vilamar

• Lid
fonts toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/27, 09:57:10 »
grafisch kan dat op deze manier:
typ in de terminal: gksudo nautilus
en enter, je kan de mappen dan wel benaderen, of het dan lukt met de fonts dat weet ik niet...

Pensacola

• Gast
fonts toevoegen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/27, 09:58:11 »
Je kan ze ook toevoegen aan /home/gebruikersnaam/.fonts maar dan zijn ze alleen toegankelijk voor die account op de computer, en niet voor andere accounts.

MrDude

• Gast
fonts toevoegen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/27, 10:02:50 »
Yes, het is gelukt. Ik heb ze toegevoegd op Pensacola's wijze, aangezien ik de enige
ben die deze pc gebruikt. Bedankt.

Offline Jehanne

• Lid
fonts toevoegen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/11, 12:21:16 »
Ik hoopte bij deze vraag ook antwoord te krijgen, maar bij mij lukt het niet. Ik heb een mapje TTF op mijn desktop staan, maar ik kan de map fonts niet vinden. In de map "verborgen bestanden" staat alleen een map .fontsconfig geen map .fonts. Via installeren van msttcorefonts staat deze specifieke letter er niet bij. Kan iemand mij verder helpen? Oja, het gaat over Feisty.

Bedankt alvast,

Hanneke
Books just want to be free!
See what I mean at:
http://www.bookcrossing.com/referral/Jehanne

Pensacola

• Gast
fonts toevoegen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/11, 12:55:32 »
Je kan gewoon een map .fonts aanmaken in je home directory, dan vindt ubuntu ze wel :)

Offline Jehanne

• Lid
fonts toevoegen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/11, 13:07:29 »
Citaat van: Pensacola
Je kan gewoon een map .fonts aanmaken in je home directory, dan vindt ubuntu ze wel :)
LOL: het is nog makkelijker dan ik dacht, of ik denk te moeilijk, of ik denk dat alles moeilijk is.

Hartelijk dank! (weer wat geleerd)
Books just want to be free!
See what I mean at:
http://www.bookcrossing.com/referral/Jehanne