Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe software installeren ???  (gelezen 980 keer)

nieuwe software installeren ???
« Gepost op: 2007/06/19, 20:07:11 »
Ok ik heb net kubuntu geinstalleerd en ben van windows af omdat dat alleen maar vastliep, maar nu loop ik hier ook met kubuntu tegen dingen aan, zoals nieuwe software installeren. Als ik in het console typ sudo apt-get install wine ( om een voorbeeld te noemen) dan krijg ik dit:

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
Reading state information... Klaar
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  binfmt-support
Voorgestelde pakketten:
  msttcorefonts xdg-utils
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  binfmt-support wine
0 pakketten opgewaardeerd, 2 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderen en 64 niet opgewaardeerd.
Er moeten 0B/9828kB aan archieven opgehaald worden.
Na het uitpakken zal er 45,7MB extra schijfruimte gebruikt worden

maar dan krijg ik dus dit :

dpkg-deb: subproces tar werd gedood door signaal (Segmentatiefout), kern gedumpt
dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/binfmt-support_1.2.8_all.deb (--unpack):
 subproces dpkg-deb --control gaf een foutwaarde 2 terug
dpkg-deb: subproces tar werd gedood door signaal (Segmentatiefout), kern gedumpt
dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/wine_0.9.33-0ubuntu1_i386.deb (--unpack):
 subproces dpkg-deb --control gaf een foutwaarde 2 terug
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 /var/cache/apt/archives/binfmt-support_1.2.8_all.deb
 /var/cache/apt/archives/wine_0.9.33-0ubuntu1_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

aangezien ik windows gewend was zegt me dit dus niet echt veel...

dit krijg ik ovigerens met alle software die ik wil installeren, dus ik zal wel iets vergeten zijn in te stellen ofzo alleen weet ik dus niet wat...

iemand een ideetje ?

en hoe zit het met een ati video kaart ? word die al ondersteund of moet ik die ook appart installeren ?

ik hoor het wel.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/19, 20:56:57 »
Citaat van: marcheijerman
en hoe zit het met een ati video kaart ? word die al ondersteund of moet ik die ook appart installeren ?
Als je Feisty (7.04) draait wordt deze direct herkend door het programma "beperkt ondersteunde stuurprogramma's" en kun je de drivers daarvoor direct installeren. Wanneer je opnieuw opstart zou het moeten werken. Echter ati kaarten geven wel eens problemen maar met een beetje zoeken op dit forum heb je vaak al snel een oplossing gevonden.

Over het software installeren. Het werkt vaak beter wanneer je dit doet via installeren/verwijderen in het toepassingen menu. Hier staat alles in.
Over jouw foutmelding, wat hier precies fout is weet ik niet. Maar heb je dit bij alles dat je installeert? Dan zou het misschien helpen om eens "sudo apt-get reinstall dpkg" in een terminal te doen.

Heb je de cd wel gecontroleerd op schrijf fouten? Misschien dat het daar ook aan kan liggen. Je kunt de cd controleren door bij het booten vanaf de cd de optie "controleer op fouten" te selecteren.

wijnand

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/19, 20:58:28 »
Hallo
Ik ben Wijnand hoe heb jij dan windows xp geinstalleerd?

« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/19, 20:59:45 »
bedankt ik ga even kijken maar ik liep net wat te hannesen bij systeem instellingen en dan beeldscherm enz... ik klikte op test om te kijken wat er gebeurde en nu krijg ik het beeld niet meer op 1024..... heel raar dit maar goed zal zeker aan mij liggen dit
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/19, 21:07:58 »
Citaat van: marcheijerman
bedankt ik ga even kijken maar ik liep net wat te hannesen bij systeem instellingen en dan beeldscherm enz... ik klikte op test om te kijken wat er gebeurde en nu krijg ik het beeld niet meer op 1024..... heel raar dit maar goed zal zeker aan mij liggen dit
Als het gaat om resolutie kun je het volgende commando uitvoeren:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

op alles ja antwoorden behalve bij de resolutie, daar instellen wat je wilt hebben.