Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub een partie laten herkennen  (gelezen 26 keer)

Grub een partie laten herkennen
« Gepost op: Gisteren om 13:53:34 »
Hoi Allemaal!
Na heel veel ellende heb ik inmiddels weer het grootste deel van mijn pc systeem terug aan de praat. Eén van de problemen was het trachten terug te zetten van een jaar oude Redo-backup. Die bleef om onverklaarbare reden echter hangen zonder voortgangs-indicatie in de Redo-dvd.. Toen heb ik maar de nieuwste RescueZilla binnen gehaald en daar ging het ineens wél goed mee….! Zie maar even de pic. Ik kon precies zoals ik wilde, die backup van Xubuntu 22.4 neer laten zetten op de daarvoor bedoelde lege sda6-partitie. ( Ik had die nodig om de daarin zittende data a la Home weer terug te krijgen.)

De sda8-partitie is de home met Xubuntu 26.04. Hier niet te zien is de 2e HD sdb-schijf met de Xubuntu 24.04.

Maar hier is het probleem waar ik mee zit zoals ik dat interpreteer: ik geloof dat vanwege het “simpelweg” neerzetten van die Redo-backup van 22.4 op die sda6 partitie, deze dus niet is “geïnstalleerd” en daarom dan ook niet wordt weergegeven in de Grub.??? In ieder geval zie ik die niet als klikbare op te starten optie in de Grub. Alleen de 22.4 en de 24.4 ! Ik heb een Grub-update gedaan maar dat doet niets om die 22.4 te laten zien. Terwijl hij dus wél te zien is in “mijn persoonlijke map-apparaten ” !

Mijn vraag: kan ik dit op één of andere manier wél voor elkaar krijgen? Dus dat de 22.4 weer in het Grub-menu komt te staan om te klik-starten? Graag wat advies. Alvast dank!

Goese Duikertje

Re: Grub een partie laten herkennen
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 13:56:51 »
Ik begrijp er niet veel van van dat verzenden van de bijlagen hier. Na het invoegen van de 2e pic pakt hij alleen die en de ander is nu iets van een link die mijn pc opent..???Hier dan maar die 2e pic erbij.

Re: Grub een partie laten herkennen
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 13:58:42 »
En wederom !!! gaat het mis!!! Nu dan maar een 3e keer proberen...!!! En dit was dus de 1e pic!