Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird settings en email export.  (gelezen 3252 keer)

Thunderbird settings en email export.
« Gepost op: 2007/06/06, 06:43:19 »
Hallo

Weet er iemand hoe ik mijn account instellingen én emails kan exporteren in Thunderbird én daarna weer kan importeren?

Groeten

Benny

edit: ik vond dit:

Locate your profile folder
Knowing where your profile folder is stored can be useful if, for example, you want to make a backup of your personal data.

On Windows Vista/XP/2000, the path is usually %AppData%\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\, where xxxxxxxx is a random string of 8 characters. Just browse to C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Thunderbird\Profiles\ on Windows XP/2000 or C:\users\[User Name]\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\ on Windows Vista, and the rest should be obvious.
On Windows 95/98/Me, the path is usually C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\
On Linux, the path is usually ~/.thunderbird/xxxxxxxx.default/
On Mac OS X, the path is usually ~/Library/Thunderbird/Profiles/xxxxxxxx.default/
maar hoe raak ik in zo'n ~/.thunderbird/ dir? ik vind die blijkbaar niet?

Offline joop13

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/06, 10:06:15 »
Onder Ubuntu heet de directory ./mozilla-thunderbird. Hij zit in je Persoonlijke map en is te zien door in Beeld verborgen bestanden aan te klikken zodat je hem kunt zien.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/06, 10:08:29 »
thanks!

En als ik al die bestanden kopieer op een andere locatie, en die achteraf terug plaats, zou alles dan terug werken?
Of moet ik dan importeren ofzo?

En bevatten deze bestanden ook server settings en dergelijke?

Offline joop13

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/06, 10:30:58 »
Het geheel zou bij verplaatsen moeten werken op welke plaats dan ook.

Maar maak ook even een backup van de gegevens op een veilige plek. Ik verplaats het ook wel en gebruik dan de backup om terug te plaatsen naar een nieuwe plek. Dat heeft als voordeel dat je ook bestanden die je niet nodig hebt kunt weglaten.

Soms is het wel nodig om als sudo te werken om het netjes over te krijgen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/06, 10:59:37 »
Citaat van: joop13
Maar maak ook even een backup van de gegevens op een veilige plek. Ik verplaats het ook wel en gebruik dan de backup om terug te plaatsen naar een nieuwe plek. Dat heeft als voordeel dat je ook bestanden die je niet nodig hebt kunt weglaten.
Wat bedoel je met 'de gegevens', alles wat in die dirs staat? dat was ik eigenlijk al van plan (op een externe hd of memory stick)

Offline joop13

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/06, 11:05:19 »
Inderdaad.

« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/06, 11:16:33 »
Thanks!

Ik ga dit weekend mijn hele pc opnieuw formateren en instellen.
Windows doet, natuurlijk, een beetje raar, bij elke boot eerst 2x een error, derde boot ok.
Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om Ubuntu studio te vervangen door een gewone Ubuntu.
Nieuwe partitie indeling etc ... schone lei :D

Hopelijk verloops alles vlot (in windows dan bedoel ik)

Hartelijk bedankt Joop!

Offline joop13

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/06, 16:05:39 »
Graag gedaan, daar is het forum voor!! =D :cool: