Ik ben het hiermee 100 % met eens . AI heeft ervoor gezorgd dat mensen hun eigen brein niet meer gaan gebruiken en de mensheid in de toekomst steeds maar dommer zal maken .
...........................................
Ik ben het hier niet 100% mee eens.
Mijn brein kon een probleem niet oplossen (ook na lang zoeken niet), maar AI wel (in een paar seconden).
Ik voel me er niet dommer door. 
Eigenlijk is dat AI net zo dom als Google en naar mijn idee niet erg verschillend. AI kan niet be-oordelen
of dat input waarvan het "leeft" juist/waarheid is.
Als je iets googlet is het het belangrijkste dat je de goede zoektermen gebruikt en niets vertrouwt wat je
als antwoord krijgt maar je kan het wel als "hints" gebruiken. Voor AI is dat, naar mijn mening,
zo'n beetje hetzelfde.
Voor het internet bestond kon ik (in een wetenschappelijke omgeving) een (goede) bibliothekaris(esse)

een opdracht geven om in databases te zoeken naar geschriften (artikelen in tijdschriften/boeken etc.)
bij wereldwijde instellingen. Daar moest je een hoop moeite voor doen en dat bleef daardoor veel beter
hangen, tegenwoordig wordt het in een split-second opgediend en moet je beseffen dat het altijd
valse gegevens kunnen zijn. Omdat dat zo "gemakkelijk" gaat blijft het ook niet hangen en daardoor
blijf je dom(mer).
Maar ik zal mijn hints die ik via AI heb gekregen en heb be-oordeeld als (redelijk?) betrouwbaar hier niet
meer doorgeven...
Verder zijn er wel meer nadelen aan de hele technologie van tegenwoordig. Omdat iedereen maar een
enorme hoeveelheid data wil kunnen hebben in "the cloud" en zijn TV-beeld in superHD wil hebben (etc.etc)
verschijnen er steeds meer datacentra, tientallen, waarvan er één al meer energie gebruikt dan de
hele spoorwegen bij elkaar en dat wordt er door AI niet beter op.