Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Media delen na opstarten niet meer zichtbaar  (gelezen 146 keer)

Offline swb1971

• Lid
Media delen na opstarten niet meer zichtbaar
« Gepost op: 2026/04/23, 10:36:53 »
Hallo, ik ben vrij nieuw met ubuntu, ik heb de server voor de 2e keer opnieuw geinstalleerd, en nu heb ik al een 2 weken media delen gebruikt op mijn yamaha versterker en op mijn samsung tv.
Nu dacht ik net weer eens in te loggen op mijn ubuntu desktop, en die moest worden herstart, maar nu na het herstarten start media delen niet meer.
Hij is niet zichtbaar op de yamaha, terwijl die eerst prima werkte.
Dit heb ik al eerder gehad, maar toen had ik de hele installatie opnieuw gedaan.

Weet iemand misschien waar ik dit moet zoeken, ik heb flink gespeurd op internet maar ik heb daarover niets kunnen vinden.
Mijn ufw is inactive, rygel is geinstalleerd.
Graag hulp

Offline swb1971

• Lid
Re: Media delen na opstarten niet meer zichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2026/04/23, 14:48:16 »
Ik heb gemerkt dat hij het kennelijk na een tijdje(een paar uur?) wel weer doet.
Ik heb nog steeds geen idee waarom dit is, als iemand mij hier een antwoord op kan geven?