Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LibreOffice document  (gelezen 197 keer)

Offline wimrp

• Lid
LibreOffice document
« Gepost op: 2026/06/24, 16:44:16 »
Ik werk (nog) met Ubuntu 20.04 en heb een document dat is gecreëerd in Ms Office (docx) en dat ik heb aangepast en dien op te slaan als pdf. Alle text past op 1 pagina, echter de 'header' (sorry maar mijn pc is in het Engels) komt ook op op een 2de pagina. Als ik die van pagina 2 verwijder dan verdwijnt hij ook van het eigenlijke document (pagina 1 dus).
Hoe krijg ik dit document opgeslagen als 1 pagina met de 'header' (logo)?
Ik heb al veel tijd besteed aan het zoeken naar een oplossing en morgen moet het klaar zijn zodat ik hem kan versprijden binnen de organizatie.
Hopelijk vind ik hier de nodige oplossing. Bij voorbaat dank!

Offline M_aD

• Forumteam
Re: LibreOffice document
« Reactie #1 Gepost op: 2026/06/24, 17:51:24 »
Ubuntu 20.04 wordt niet meer ondersteund en geen support meer voor gegeven door de community, het beste is zo vlug mogelijk te upgraden naar 22.04 of een verse installatie te doen. 24.04 LTS of 26.04 LTS is ook een optie wil je nog ondersteuning kunnen genieten.

Verder, als het morgen al klaar moet zijn had ik eerder een topic geopend. Is wel een beetje laat. ;)

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2026/06/25, 00:25:41 »
Print het document als bestand waarbij je alleen pagina 1 selecteert.
Nu heb je een pdf bestand van 1 pagina.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2026/06/25, 08:29:40 »
Dank de Baas. Inmiddels had ik al een heel gemakkelijke oplossing gevonden. I.p.v. het logo (header) op p.2 met de delete knop te verwijderen (wat hem ook van p.1 weghaalt), of een van de ingewikkelde constructies van internet sites te volgen (die niks voor me uithaalden), simpelweg de cursor op p.2 te zetten en een aantal keer op de backspace knop te drukken totdat ik het intacte één pagina document overhoud.