Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Menu vanuit taakbalk véél te groot  (gelezen 414 keer)

Offline Jenske

• Lid
Menu vanuit taakbalk véél te groot
« Gepost op: 2025/09/28, 19:08:28 »
Als ik (in Kubuntu) iets wil wijzigen aan de netwerkverbinding en daarom in de taakbalk klik op het logootje voor de netwerkverbindingen, verschijnt een menu (zie bijlage).

Dat is fijn, maar ...

Dat menu is heel groot en ik moet dan met de muis helemaal naar de bovenrand van mijn scherm om iets te veranderen. Zie de gele pijl in het screenshot.

Dus: hoe kan ik de grootte van dit menu beperken tot de noodzakelijke grootte?
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline M_aD

• Forumteam
Re: Menu vanuit taakbalk véél te groot
« Reactie #1 Gepost op: 2025/09/28, 21:06:24 »
Simpel, net zoals bij het herschalen van de windows/schermpjes van geopende programma's: met je muis cursor net op de bovenkant van de rand gaan staan tot de muis cursor veranderd, klikken en vasthouden en naar beneden slepen.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Jenske

• Lid
Re: Menu vanuit taakbalk véél te groot
« Reactie #2 Gepost op: 2025/09/29, 16:10:10 »
Inderdaad, zo simpel kon het zijn.

Zij het wel dat "het randje" -- of hoe noem je dat -- waarop de cursor moet staan en wijzigt in een "pas-de-grootte-aan-cursor" -- of hoe noem je dat -- wel erg klein is. Het is millimeterwerk voor de cursor verandert.

Maar goed: eind goed, al goed.
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...