Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird probleem: beantwoorden, opstellen of doorsturen lukt niet  (gelezen 1746 keer)

Azalin

• Gast
Een heel wazig probleem. Ik heb net Thunderbird een stuk of tig keer opnieuw opgestart.
Als ik naar een mailtje zoek en dan beantwoord, dan krijg ik een leeg mailtje, geen quotes van het vorige mailtje, geen e-mail adres van de originele verstuurder en soms kan ik daar ook niets aan veranderen.
Start ik Thunderbird opnieuw op, zoek het mailtje dat ik wil beantwoorden zonder de zoek functies (dus gewoon ouderwets de mailbox doorspitten) en op beantwoorden druk nog voor thunderbird klaar is met controleren op nieuwe post, dan gebeurt hetzelfde...
Herstart ik thunderbird, wacht tot alles klaar is en beantwoord dan een mailtje dan meestal wil dit wél lukken.

Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen? Het gebeurt niet exact elke keer maar MEGA irritant is het wel. Ik heb al een paar keer mijn toetsenbord wat hard terug op zijn plaats gezet zo gefrustreerd ben ik hier over. Iemand ook dit soort problemen? Krijg er onderhand echt een punthoofd van. Of anders iemand die me kan helpen de oorzaak te zoeken?

Ter info:
- De hardeschijf is NIET vol.
- Ik draai thunderbird NIET als root (ooit 1 keer gedaan en dat doe je maar 1 keer :) en nee, dit is daar niet aangerelateerd want dat was een andere installatie)
- Ik heb wel Beryl draaiende en nee dat heb ik nog niet geprobeerd uit te zetten, dat probeer ik straks wel.

UPDATE:
Met Beryl heeft het dus niets te maken. Beryl uitgezet en nog steeds. Ik kom er net wel achter dat wanneer ik een mailtje beantwoord en dat lege mailtje waar ik niets aan kan veranderen krijg en die NIET sluit maar terug naar Thunderbird ga en nogmaals beantwoord dat ik dan ineens wél een normaal antwoord kan maken met quotes en alles.
Als ik dan dat eerste suffe mailtje sluit en geen veranderingen opsla dan kan ik vanaf dat moment wel weer gewoon mailen...