Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen foto in snelkoppeling  (gelezen 1414 keer)

Offline Miamigo

• Lid
Geen foto in snelkoppeling
« Gepost op: 2024/12/13, 14:42:19 »
Ik heb linux ubuntu 24.04 lts geinstalleerd en dat werkt probleemloos. Echter bij mijn video en audiobestanden zie ik geen foto meer in mijn snelkoppelingen. Bij mijn foto's nog wel. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Bij de vorige versie van ubuntu werkte dit nog wel.(zie bijlage}

Offline vanadium

• Lid
Re: Geen foto in snelkoppeling
« Reactie #1 Gepost op: 2024/12/16, 11:15:53 »
Als dit een verse installatie van 24.04 was, dan heb je mogelijk de ubuntu-restricted-extras niet geïnstalleerd. Daarin zit ondermeer ondersteuning voor mediaformaten met copyright. Als de iconen na het installeren van de multimedia-ondersteuning nog niet verschijnen, dan moet je even de cache leegmaken: wis de folder ~/.cache/thumbnails. Die folder zal automatisch terug aangemaakt worden.

Offline Miamigo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2024/12/16, 21:31:12 »
Als dit een verse installatie van 24.04 was, dan heb je mogelijk de ubuntu-restricted-extras niet geïnstalleerd. Daarin zit ondermeer ondersteuning voor mediaformaten met copyright. Als de iconen na het installeren van de multimedia-ondersteuning nog niet verschijnen, dan moet je even de cache leegmaken: wis de folder ~/.cache/thumbnails. Die folder zal automatisch terug aangemaakt worden.

Ik heb eerst de ubuntu restricted extras geinstalleerd . Deze heb ik gevonden op deze site https://learnubuntu.com/install-ubuntu-restricted-extras/
Daarna zag ik zag ik nog steeds geen miniaturen. Daarna wilde ik de cache leegmaken in de terminal. Wat is het commando hiervoor.? Ik ben nog niet zo goed in linux dus ik weet niet wat het commando voor wissen is.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2024/12/17, 08:59:33 »
Wissen doe je best met bestandsbeheer. Als je toch de terminal wil gebruiken, dan wordt het "rm -rf ~/.cache/thumbnails/*". Let zeer goed op en zorg dat er nergens een spatie staat in "~/.cache/thumbnails/*", anders wis je mogelijk je ganse home folder…

Offline Miamigo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2024/12/18, 17:34:10 »
Ik heb het probleem opgelost. Met het  commando cd ~/.cache/thumbnails kwam ik in de directory van de cache. Hierin stonden 3 directory's. Fail, large en normal. Met het commando rm -rf ~/.cache/thumbnails/* verdwenen deze directory's. Echter hiermee waren mijn thumbnails niet terug. Ik vond nog het commando sudo apt install ffmpegthumbnailer. Na deze te hebben uitgevoerd waren mijn thumbnails weer terug. Zie bijlage. Bedankt vanadium voor de hulp.