Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen netwerk  (gelezen 271 keer)

Offline Mike_NL

• Lid
Geen netwerk
« Gepost op: 2024/11/11, 15:28:21 »
Hallo allen,

Ik loop tegen een muur. Ik probeer een Ubuntu servertje op te tuigen in een vSphere 8 omgeving.
Ik heb redelijk wat ervaring met CentOS/RedHat. Nooit problemen.
Bij deze poging(en) krijg ik echter van begin af al problemen met netwerk connectie.

Mijn netwerkbeheerder en VMware beheerder hebben meegekeken. Alles lijkt goed en toch bij zowel 22.04 als 24.04 gaat het bij de eerste opstart mis. Ik geef keurig mijn IPv4 config op. waarbij het opvalt dat ik dat kan opslaan en daarna controleer de regels Gateway en Nameserver weer leeg zijn.
Vervolgens worden er Mirrors gechecked, dat gaat uiteraard fout.

Bij netwerk zagen ze op enig moment wel outgoing verkeer, maar geen incoming.
Ik heb via de shell de UFW uitgezet en disabled, haalt allemaal niks uit.

bij 1 poging leek het even mogelijk om google te pingen maar om een of andere reden was dat ook snel weer gebeurd.

Ik heb dit servertje een beetje snel nodig en had verwacht dit afgelopen donderdagmiddag wel eventjes te doen. Ik ben echter de weg kwijt. Hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen.

Offline Mike_NL

• Lid
Re: Geen netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2024/11/11, 17:09:02 »
UPDATE: Blijkt toch een network feature te zijn die over het hoofd is gezien.
De schuldige word op gepaste wijze bestraft.

Hallo allen,

Ik loop tegen een muur. Ik probeer een Ubuntu servertje op te tuigen in een vSphere 8 omgeving.
Ik heb redelijk wat ervaring met CentOS/RedHat. Nooit problemen.
Bij deze poging(en) krijg ik echter van begin af al problemen met netwerk connectie.

Mijn netwerkbeheerder en VMware beheerder hebben meegekeken. Alles lijkt goed en toch bij zowel 22.04 als 24.04 gaat het bij de eerste opstart mis. Ik geef keurig mijn IPv4 config op. waarbij het opvalt dat ik dat kan opslaan en daarna controleer de regels Gateway en Nameserver weer leeg zijn.
Vervolgens worden er Mirrors gechecked, dat gaat uiteraard fout.

Bij netwerk zagen ze op enig moment wel outgoing verkeer, maar geen incoming.
Ik heb via de shell de UFW uitgezet en disabled, haalt allemaal niks uit.

bij 1 poging leek het even mogelijk om google te pingen maar om een of andere reden was dat ook snel weer gebeurd.

Ik heb dit servertje een beetje snel nodig en had verwacht dit afgelopen donderdagmiddag wel eventjes te doen. Ik ben echter de weg kwijt. Hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen.