Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samplitude: windows programma in ubuntu???  (gelezen 957 keer)

pieter27

• Gast
Samplitude: windows programma in ubuntu???
« Gepost op: 2007/05/29, 11:19:20 »
ik wil graag samplitude installeren op mijn ubuntu Dapper drake. Ik heb die installatie cd en zo, maar hij heeft er eigenlijk vooral windows voor nodig.

Iemand een idee hoe ik een windows programma kan installeren in ubuntu? (misschien is die vraag al duizend keer gesteld, excuus in dat geval).

groeten en bedankt alvast!
pieter

« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/29, 11:28:48 »
Probeer het eens met wine

Bekijk eens: https://wiki.ubuntu.com/NlWineHowto

Misschien lukt het ermee

ps. Wat is het voor een programma ?

pieter27

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/29, 11:49:24 »
het is een multi-track editor. Simpelweg voor muziekjes en samples op te nemen en te bewerken.

Bedankt voor de link. Ik bekijk'em es.

pieter27

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/29, 12:43:13 »
ik heb wine geïnstalleerd en ook eens gezocht op internet. Ik kan terugvinden hoe ik een .exe bestand moet installeren vanop de harde schijf, maar ik kan nergens vinden hoe ik nu het setupbestand van de installatie-cd moet laten uitvoeren. Ik probeerde al de cd volledig te kopiëren op mijn harde schijf, maar zonder goed resultaat.

Iemand hulp? Eigenlijk komt het er op neer dat ik het setup bestand van de cd moet kunnen laten uitvoeren

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/30, 11:39:44 »
Zou je niet uitkijken naar Vrije oplossingen hiervoor? Audacity (cross-platform) is een multi-track editor, die tegelijk vrij eenvoudig is. Voor de echte pro's is er Ardour.