Ik heb in beryl ook geen borders als ik beryl als manager gebruik ,wel met compiz en metacity.
Toen via renderingsplatfom gekozen voor forceer glx in plaats van automatisch en daarna zat beryl vast .
Opnieuw opgestart en beryl handmatig gestart ,zodra beryl gestart is is alles om mn desktop gelocked ,kan bijvoorbeeld de terminal aanklikken maar gebeurd niks meer mee.
Opnieuw via ctlr-at-del ingelogd en beryl +alle componenten verwijderd via synaptic en opnieuw opgestart en beryl geinstalleerd.
Beryl starten en alles is weer gelocked,weer verwijderd en opnieuw opgestart via
https://wiki.ubuntu.com/Nederlandstalig … atie/Beryl geinstalleerd en opnieuw opgestart.
En nog steeds als ik beryl start kan ik geen applicatie meer opstarten via ctrl-alt-del het scherm verlaten en opnieuw inloggen en zonder beryl verder te starten werkt alles gewoon goed.
Als ik in mn /etc/X11/xorg.conf kijk is er niks veranderd aan de instellingen.
Waar ik niet helemaal bij kan is dat wanneer ik beryl finaal verwijder van het systeem en opnieuw installeer deze toch ergens een instelling vasthoud waardoor alles gelocked blijft als beryl gestart word.
Nu kan ik zonder beryl best goed leven maar het heeft ook wel weer fijne opties die ik vaak gebruik.
ik kan wel gewoon beryl-settings opvragen via de terminal maar zie daar geen opties om de manager weer op automatisch te krijgen kan ik dit ergens in een .conf bestand aanpassen dat iemand weet ?
Hoor het graag als iemand een tip voor me heeft