Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Genealogie : Ancestris  (gelezen 4500 keer)

Genealogie : Ancestris
« Gepost op: 2024/04/12, 17:21:09 »
@ Forumleden,

misschien kan je eens testen met het volgende programma om een eigen stamboom op te zetten:

nl.: Ancestris:    https://www.ancestris.org/index_nl.html   -- klik op download -> kies bij Linux voor ancestris 12 en klik op Appimage.

- Na het downloaden klik je in de downloadmap op ancestris met R muistoets en kies voor Eigenschappen --> Rechten  -- klik/markeer om uitvoerbaar te maken.

- Klik op ancestris -- een pop-up licht op, kies voor aan menu toe te voegen als launcher.

- Open het menu en zoek naar ancestris (ik weet niet waar het in Ubuntu ondergebracht zal zijn -- bij mij is dat bij Internet --> ancestris).

* Probeer het eens/ test het grondig.

Na het importeren van een Gedcom file kan het best zijn dat je nog zult moeten opschonen (wat wat werk vraagt  ^-^)

Hoe je de stamboom dan op het web kunt plaatsen moet ik nog bestuderen/testen.

Succes!

Groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint Debian 6 (LMDE6).