Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muzieklijsten maken, welke muziekspeler?  (gelezen 1067 keer)

Muzieklijsten maken, welke muziekspeler?
« Gepost op: 2024/01/27, 21:09:02 »
Dag iedereen,

graag zou ik willen vragen of iemand mij kan helpen met mijn muziek in lijsten te zetten. Ik heb jaren geleden de muziekspeler Amarok gebruikt. Nu vind ik niet hoe ik die kan installeren. Ooit heb ik, waarschijnlijk met Amarok, lijsten gemaakt van de muziek die ik op mijn laptop heb staan. Dan kon ik met de muziekspeler zo een lijst afspelen. Maar ik heb het al heel lang niet meer gebruikt.
Ondertussen ben ik helemaal niet mee met wat een goeie muziekspeler is en heb ik geprobeerd om in een paar programma 's zo 'n muzieklijst af te spelen maar het lukt niet. Ik zie alleen heel mijn muziekcollectie tevoorschijn komen en als ik probeer een lijst te maken met nummers van 1 artiest gebeurt er niets.

Kort gezegd: help gevraagd, als iemand raad weet. Wat is een goeie muziekspeler en hoe kan ik lijsten per artiest aanmaken?

Alvast heel erg bedankt aan iedereen voor de hulp.

Vriendelijke groeten,
Els

Offline X-E3

• Lid
Re: Muzieklijsten maken, welke muziekspeler?
« Reactie #1 Gepost op: 2024/01/27, 21:52:59 »
Audaciuos ?

Cucces Ben

« Reactie #2 Gepost op: 2024/01/27, 22:46:12 »
Dank u, aan Audacious had ik niet gedacht. Ik heb het geïnstalleerd en zal morgen proberen met muzieklijsten. Bedankt voor de suggestie.

« Reactie #3 Gepost op: 2024/01/28, 19:41:57 »
Mixxx is nog steeds een zeer uitgebreid DJ programma wat erg mooi afspeelt. Ik gebruik het nog steeds graag.

Lijsten selecteren op artiest, muziekstijl, jaartijd, noem maar op.
Afspeelvolgorde of shuffle. Mogelijkheid om er liedjes (verzoekjes?) tussendoor te gooien.
Mix geintjes als je wilt. Opnamemogelijkheid. Je kunt er bijna een radioprogramma mee maken. ^-^

Voor simpel afspelen gebruik ik Rhythmbox. Ook veel mogelijkheden zoals afspeellijsten.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2024/01/31, 20:04:04 »
  • Rhythmbox is inderdaad een goede (voor Ubuntu).
  • Voor Kubuntu is Elisa een goede.
  • Clementine was goed, maar wordt blijkbaar niet meer ondersteund. Nochtans had die een goede visualisatie, met van die op het ritme bewegende beelden.
  • Voor beide is VLC een goed systeem (draait ook goed onder Windows), maar ... het ziet er nogal rudimentair uit. Nochtans kan VLC zowat het meest uitgebreide afspelen wat er valt af te spelen: MP3, WAV, enzovoort enzovoort. En bovendien ook speellijsten mogelijk.

Mixxx is een echt mix-programma en zou ik zeker niet aanraden als iets om gewoon afspeellijsten mee aan te maken.
... Kubuntu 24.04 ...

Offline peer

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2024/02/01, 09:04:08 »
Clementine zit in de repositories van debian (wellicht ook in ubuntu) en werkt gewoon erg goed. Maar inderdaad de laatste update lijkt uit 2022 te stammen.

« Reactie #6 Gepost op: 2024/02/01, 17:12:59 »
  • Voor beide is VLC een goed systeem

Ik neem zonder voorbehoud aan dat VLC een prima programma is zoals iedereen aan geeft.
Maar wat ik verkeerd doe ?? ik heb er 'ruzie' mee zolang ik linux gebruik. VLC heeft bij mij nog nooit normaal gefunctioneerd. VLC en partyrabbit gaat op één of andere manier niet lekker samen  :(
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2024/02/04, 22:06:49 »
"nooit goed gefunctioneerd" is ietwat vaag.
Ik zou, kort door de bocht, je aanraden om heel VLC eraf te flikkeren en ook (in de verborgen mappen) alle verwijzingen naar VLC eruit te gooien.
Vervolgens VLC opnieuw installeren van nul.

Maar ik herhaal dat VLC zeer technisch werkt: je krijgt een soort werkbak met 3 ziljoen mogelijke instellingen en dingskes en toestellekes en moet het dan maar uitvlooien. Maar mits wat gepuzzel moet het volgens mij wel lukken. Ik raad je wél aan om al je muziek onder 1 map onder je home te plaatsen. Standaard is dat ook zo en zit alles onder /home/Joske/Music of zoiets.
... Kubuntu 24.04 ...