Hallo,Ik heb net Ubuntu 7.04 geinstaleerd op een oude pc van ons...Deze wil ik strax in een koffer bouwen, maar dat ter zijde...Ik baal van de standaard media player (Totum), het kan geen netwerkstreams in firefox afhandelen en ik heb gewoon veel liever VLC als standaart media player... Hoe doe ik dat....
bedankt voor de tip over de koeling in een koffer, maar ik hou van koude pc's dus dat komt wel goed...Het is geluk,t met VLC als standaard speler, alleen nog niet in Linux zelf, dus buiten firefox om... iig bedankt voor de hulp
Citaat van: MaartenOostrabedankt voor de tip over de koeling in een koffer, maar ik hou van koude pc's dus dat komt wel goed...Het is geluk,t met VLC als standaard speler, alleen nog niet in Linux zelf, dus buiten firefox om... iig bedankt voor de hulpmooi. Ik weet niet of je buiten firefox om, om het zo maar uit te drukken, een standaard mediaplayer kunt instellen. Wellicht kun je het bestand openen met vlc en aanvinken om het als standaardplayer te gebruiken, maar weet niet of je die vraag in Ubuntu krijgt. Je zou ook bij de eigenschappen van het mediabestand kunnen kijken of je kunt instellen dat je het standaard wilt openen met VLC.Meer opties heb ik niet voor je, of ze er zijn weet ik niet...
Citaat van: schoappiedCitaat van: MaartenOostrabedankt voor de tip over de koeling in een koffer, maar ik hou van koude pc's dus dat komt wel goed...Het is geluk,t met VLC als standaard speler, alleen nog niet in Linux zelf, dus buiten firefox om... iig bedankt voor de hulpmooi. Ik weet niet of je buiten firefox om, om het zo maar uit te drukken, een standaard mediaplayer kunt instellen. Wellicht kun je het bestand openen met vlc en aanvinken om het als standaardplayer te gebruiken, maar weet niet of je die vraag in Ubuntu krijgt. Je zou ook bij de eigenschappen van het mediabestand kunnen kijken of je kunt instellen dat je het standaard wilt openen met VLC.Meer opties heb ik niet voor je, of ze er zijn weet ik niet...Mmm, ik ben er nu achter gekomen hoe jeoverbodige software vervangt en verwijderd, das al heel wat. Totum heb ik verweiderd en nog wat programma's waar ik nix aan heb... Ik moet nu al zeggen dat ik aardig weg wijs raak... Nog een vraagje, wat is een goed brand programma...En hoe installeer je proagramma's die je in een tar.gz file hebt binnen gekregen. Ik heb namelijk een Linux dvd van PCM gekregen met Quake 2 er op voor linux, maar ik weet niet hoe je dat installeerd...
cd tar -zxvf .tar.gz
Citaat van: MaartenOostraCitaat van: schoappiedmooi. Ik weet niet of je buiten firefox om, om het zo maar uit te drukken, een standaard mediaplayer kunt instellen. Wellicht kun je het bestand openen met vlc en aanvinken om het als standaardplayer te gebruiken, maar weet niet of je die vraag in Ubuntu krijgt. Je zou ook bij de eigenschappen van het mediabestand kunnen kijken of je kunt instellen dat je het standaard wilt openen met VLC.Meer opties heb ik niet voor je, of ze er zijn weet ik niet...Mmm, ik ben er nu achter gekomen hoe jeoverbodige software vervangt en verwijderd, das al heel wat. Totum heb ik verweiderd en nog wat programma's waar ik nix aan heb... Ik moet nu al zeggen dat ik aardig weg wijs raak... Nog een vraagje, wat is een goed brand programma...En hoe installeer je proagramma's die je in een tar.gz file hebt binnen gekregen. Ik heb namelijk een Linux dvd van PCM gekregen met Quake 2 er op voor linux, maar ik weet niet hoe je dat installeerd...verwijder niet random allerlei progs, soms zitten er allerlei "restprogs"/dependencies aan vast.
Citaat van: schoappiedmooi. Ik weet niet of je buiten firefox om, om het zo maar uit te drukken, een standaard mediaplayer kunt instellen. Wellicht kun je het bestand openen met vlc en aanvinken om het als standaardplayer te gebruiken, maar weet niet of je die vraag in Ubuntu krijgt. Je zou ook bij de eigenschappen van het mediabestand kunnen kijken of je kunt instellen dat je het standaard wilt openen met VLC.Meer opties heb ik niet voor je, of ze er zijn weet ik niet...Mmm, ik ben er nu achter gekomen hoe jeoverbodige software vervangt en verwijderd, das al heel wat. Totum heb ik verweiderd en nog wat programma's waar ik nix aan heb... Ik moet nu al zeggen dat ik aardig weg wijs raak... Nog een vraagje, wat is een goed brand programma...En hoe installeer je proagramma's die je in een tar.gz file hebt binnen gekregen. Ik heb namelijk een Linux dvd van PCM gekregen met Quake 2 er op voor linux, maar ik weet niet hoe je dat installeerd...
mooi. Ik weet niet of je buiten firefox om, om het zo maar uit te drukken, een standaard mediaplayer kunt instellen. Wellicht kun je het bestand openen met vlc en aanvinken om het als standaardplayer te gebruiken, maar weet niet of je die vraag in Ubuntu krijgt. Je zou ook bij de eigenschappen van het mediabestand kunnen kijken of je kunt instellen dat je het standaard wilt openen met VLC.Meer opties heb ik niet voor je, of ze er zijn weet ik niet...
en nu schijnt het te werken... (sterker nog... het werkt ;p)al wil ik nog steeds weten of er ergens een .conf file is waarbij je de directe link kan vastleggen tussen extentie en standaard applicatie...