Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC als standaard speler  (gelezen 6434 keer)

MaartenOostra

• Gast
VLC als standaard speler
« Gepost op: 2007/06/14, 17:29:30 »
Hallo,

Ik heb net Ubuntu 7.04 geinstaleerd op een oude pc van ons...
Deze wil ik strax in een koffer bouwen, maar dat ter zijde...

Ik baal van de standaard media player (Totum), het kan geen netwerkstreams in firefox afhandelen en ik heb gewoon veel liever VLC als standaart media player... Hoe doe ik dat....

schoappied

• Gast
VLC als standaard speler
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/14, 17:55:47 »
VLC installeren in de synaptic (ook de aanbevolen en gesuggereerde bestanden (rechtermuisknop op gemarkeerde vakje in de synaptic),  (of sudo apt-get install vlc   in de terminal)
totem verwijderen ;) (maar het hoeft niet zo rigide)...

Firefox: --> extra --> extensie (extra add-ons) -> extensie toevoegen -> mediaplayerconnectivity (zoeken en downloaden) -> firefox herstarten -> mediaplayerconnectivitywizard -: VLC als standaard instellen

Offline Henne

• Lid
VLC als standaard speler
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/14, 18:23:11 »
Als je je PC gaat inbouwen in een koffer, maak dan zeker dat er nog voldoende koeling is!

Zeker in de eerste dagen dat uw PC in die koffer staat, de temperatuur enzo bijhouden van uw PC.

Ik ken al genoeg mensen die hun PCtje verstikt hebben door hem in een koffer te steken.
Powered by Linux - Ubuntu 9.10

Offline Soul-Sing

• Lid
VLC als standaard speler
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/14, 18:29:52 »
Citaat van: MaartenOostra
Hallo,

Ik heb net Ubuntu 7.04 geinstaleerd op een oude pc van ons...
Deze wil ik strax in een koffer bouwen, maar dat ter zijde...

Ik baal van de standaard media player (Totum), het kan geen netwerkstreams in firefox afhandelen en ik heb gewoon veel liever VLC als standaart media player... Hoe doe ik dat....
op mediabestand:rechtsklikken:eigenschappen: VLC
wel ff de stappen van "schoap" doorlopen.
totem hoef je niet te verwijderen! :D

MaartenOostra

• Gast
VLC als standaard speler
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/14, 18:33:18 »
bedankt voor de tip over de koeling in een koffer, maar ik hou van koude pc's dus dat komt wel goed...

Het is geluk,t met VLC als standaard speler, alleen nog niet in Linux zelf, dus buiten firefox om...

iig bedankt voor de hulp

schoappied

• Gast
VLC als standaard speler
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/14, 18:48:49 »
bedankt voor de tip over de koeling in een koffer, maar ik hou van koude pc's dus dat komt wel goed...

Het is geluk,t met VLC als standaard speler, alleen nog niet in Linux zelf, dus buiten firefox om...

iig bedankt voor de hulp
mooi. Ik weet niet of je buiten firefox om, om het zo maar uit te drukken, een standaard mediaplayer kunt instellen. Wellicht kun je het bestand openen met vlc en aanvinken om het als standaardplayer te gebruiken, maar weet niet of je die vraag in Ubuntu krijgt. Je zou ook bij de eigenschappen van het mediabestand kunnen kijken of je kunt instellen dat je het standaard wilt openen met VLC.

Meer opties heb ik niet voor je, of ze er zijn weet ik niet...

MaartenOostra

• Gast
VLC als standaard speler
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/14, 18:53:31 »
Citaat van: schoappied

iig bedankt voor de hulp
mooi. Ik weet niet of je buiten firefox om, om het zo maar uit te drukken, een standaard mediaplayer kunt instellen. Wellicht kun je het bestand openen met vlc en aanvinken om het als standaardplayer te gebruiken, maar weet niet of je die vraag in Ubuntu krijgt. Je zou ook bij de eigenschappen van het mediabestand kunnen kijken of je kunt instellen dat je het standaard wilt openen met VLC.

Mmm, ik ben er nu achter gekomen hoe jeoverbodige software vervangt en verwijderd, das al heel wat. Totum heb ik verweiderd en nog wat programma's waar ik nix aan heb... Ik moet nu al zeggen dat ik aardig weg wijs raak...

Nog een vraagje, wat is een goed brand programma...

En hoe installeer je proagramma's die je in een tar.gz file hebt binnen gekregen. Ik heb namelijk een Linux dvd van PCM gekregen met Quake 2 er op voor linux, maar ik weet niet hoe je dat installeerd...

schoappied

• Gast
VLC als standaard speler
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/14, 19:05:28 »
vraag 1:
K3b

Offline Soul-Sing

• Lid
VLC als standaard speler
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/14, 19:22:10 »

iig bedankt voor de hulp
buiten firefox om: zie item# 4 ;) en de laatste regels van schoap. #item 6

Offline Soul-Sing

• Lid
VLC als standaard speler
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/14, 19:24:48 »

iig bedankt voor de hulp

Mmm, ik ben er nu achter gekomen hoe jeoverbodige software vervangt en verwijderd, das al heel wat. Totum heb ik verweiderd en nog wat programma's waar ik nix aan heb... Ik moet nu al zeggen dat ik aardig weg wijs raak...

En hoe installeer je proagramma's die je in een tar.gz file hebt binnen gekregen. Ik heb namelijk een Linux dvd van PCM gekregen met Quake 2 er op voor linux, maar ik weet niet hoe je dat installeerd...
verwijder niet random allerlei progs, soms zitten er allerlei "restprogs"/dependencies aan vast.

Offline Soul-Sing

• Lid
VLC als standaard speler
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/14, 19:28:10 »
tar

Citaat
cd
tar -zxvf .tar.gz
dan in de readmemap kijken hoe het verder gaat, dat is niet altijd hetzelfde!

tip: gebruik je feisty? installeer NEXUIZ uit synaptic pakketbeheer, een geweldig 3d spel!!

MaartenOostra

• Gast
VLC als standaard speler
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/14, 19:40:29 »
Citaat van: leoquant

verwijder niet random allerlei progs, soms zitten er allerlei "restprogs"/dependencies aan vast.
Neej, maar een programma voor een scanner die ik nooit zal gebruiken en dergelijke haal ik er wel af... maar idd ik haal nix weg waarvan ik niet weet wat het is

phonixor

• Gast
VLC als standaard speler
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/18, 15:09:29 »
De manier dat ik het min of meer voor elkaar heb gekregen was...

verwijder firefox + totem
download vlc + firefox
download de mozilla vlc plugin

en nu schijnt het te werken... (sterker nog... het werkt ;p)
al wil ik nog steeds weten of er ergens een .conf file is waarbij je de directe link kan vastleggen tussen extentie en standaard applicatie...

.avi -> vlc %1
.html -> firefox %1
.bat -> garbage %1
(oder etwas)

VLC als standaard speler
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/18, 15:59:56 »
Citaat van: phonixor
en nu schijnt het te werken... (sterker nog... het werkt ;p)
al wil ik nog steeds weten of er ergens een .conf file is waarbij je de directe link kan vastleggen tussen extentie en standaard applicatie...
Die info wordt opgeslagen in ~/.local/share/applications/defaults.list