@ Piline,
De Application Launcher in Kubuntu geeft mij niet de optie om Gnome-screenshot in de taskbar te zetten en dat wil ik wel graag. Ik heb al dagen lopen zoeken op internet maar helaas niet iets gevonden.
Vraag: weet iemand hoe ik dit moet doen, hoe krijg ik Gnome-screenshot in de taskbar van Kubuntu en dat deze ook blijft staan?
De app is wel geïnstalleerd maar nog niet in de taskbar of desktop.
Op uw afbeeldingen zie ik dat je een zijbalk gebruikt ... om een programma daarop te pinnen of toe te voegen klik je op het desbetreffende programma met de
R-muistoets ... een pop-up venstertje verschijnt met verschillende mogelijkheden -- kies voor toevoegen aan favorieten of pinnen op de zijwerkbalk.
Een ander screenschotprogramma dat goed werkt en waar je snel mee aan de slag kan is:
Shutter.
-
Shutter kan je installeren via
Synaptic Pakketbeheer ( installeer Synaptic indien dit nog niet zo is) -- kan je ook installeren door gebruik te maken van de terminal, en wel als volgt:
sudo apt update
- geef / typ passw. in + Enter
sudo apt install shutter
+ Enter
Heb wat geduld tot de installatie voltooid is.
Sluit de terminal door 'exit' in te typen + Enter.
** Shutter kan je dan toevoegen aan de favorieten -- open en verken het eerst (speel er eerst wat mee) om het beter te kunnen gebruiken.
- Shutter kan ook geïnstalleerd worden via
Ontdekken/Softwarecentrum ( ik test Kubuntu 22.04.3 LTS met onderliggende werkbalk).
Succes.
Groet,
spievensterke.