Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openafs modules  (gelezen 1004 keer)

Offline rietje

• Lid
openafs modules
« Gepost op: 2023/08/02, 09:55:32 »
Kan iemand mij uitleggen wat openafs-modules-dkms zijn?
Wat kun je ermee doen? Ze zijn zojuist bij mij automatisch ge-installeerd bij een update.
B.v.d.
« Laatst bewerkt op: 2023/08/04, 10:29:40 door rietje »

Offline rietje

• Lid
Re: openafs modules
« Reactie #1 Gepost op: 2023/08/07, 11:00:09 »
Niemand ??

Offline bart85

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2023/08/07, 11:50:02 »
https://www.openafs.org/
OpenAFS is an open source implementation of the AFS distributed filesystem. Key features include support for Kerberos based authentication, ACL protected directories, read-only file replication, file server location transparency, and client-side file caching. OpenAFS is distributed under the IBM Public License and is supported by the OpenAFS Foundation.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

« Reactie #3 Gepost op: 2023/08/07, 11:51:35 »
Op de site van Debian staat er dit over:

AFS is een gedistribueerd bestandssysteem dat platformonafhankelijk delen van bestanden tussen meerdere computers mogelijk maakt. Voorzieningen zijn aanwezig voor toegangscontrole, authenticatie, back-up en administratief beheer.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline rietje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2023/08/08, 11:53:13 »
Bedankt.