Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla Thunderbird --- de outlook/hotmail-berichten lezen via Mozilla Thunderbi  (gelezen 1423 keer)

Offline UbuntuArd

• Lid
Beste Ubuntu-toppers,

Als e-mailprogramma heb ik Mozilla Thunderbird als client. Deze gebruik ik ook voor alle e-mailservices van Microsoft worden gebruikt (Hotmail, Outlook.com).
Normaliter kon ik via Mozilla Thunderbird berichten van de Hotmail-server downloaden.
Nij gebruikt Hotmail/Outlook de Authehticator; dat is prima als ik rechstreeks inlog op de service https://outlook.live.com/.
Maar rechtstreeks via Mozilla Thunderbird blokkert het dit. Via Mozilla krijg ik dus geen berichten meer, omdat de Authenticator dit (waarschijnlijk) op de achtergrond blokkeert.

Graag wil ik wel Mozilla Thunderbird blijven gebruiken. Hoe kan ik toch de outlook/hotmail-berichten lezen via Mozilla Thunderbird nu de Authenticator erop zit?

Alvast dank voor het sturen van de oplossingen.

Denk dat je via de instellingen van je Microsoftaccount een applicatiewachtwoord moet aanmaken voor Thunderbird. Dit is een lang willekeurig wachtwoord waarmee een applicatie zich kan authenticeren als jou zonder de 2e factor nodig te hebben. Deze laat je eenmalig aanmaken* en je moet deze instellen in Thunderbird als het wachtwoord van je Microsoftaccount i.p.v. je echte wachtwoord waar je zelf mee inlogt bij Microsoftdiensten.

Ga naar: https://account.microsoft.com/security (moet je uiteraard even inloggen als je dat niet bent) en kies voor "Advanced Security Options" als het goed is vind je daar het kopje "App passwords" waar je een nieuw applicatiewachtwoord kunt aanmaken.

* Je hoeft die ook nergens los op te slaan. Als je bijv. na herinstallatie Thunderbird een keer opnieuw moet instellen kun je gewoon een nieuw appwachtwoord laten aanmaken en je bestaande appwachtwoorden onbruikbaar laten maken.
« Laatst bewerkt op: 2023/03/04, 12:31:23 door erik1984 »

Offline UbuntuArd

• Lid
@erik1984 :
Onwijs bedankt! Je hebt gelijk!
En je hebt me super geholpen.
Thanks and have a nice weekend!