Hoi, ik heb voor mijn vrouw de nieuwe Ubuntu 22.04.1 geinstalleerd. Het is een verse reinstall, behalve dan dat we de home partitie hebben laten staan. Installatie is soepel verlopen, maar ik heb een paar irritante error meldingen bij het starten. Een paar heb ik weg kunnen werken, zoals de 'vmx is disabled' waarschuwing (blijkbaar wil de kernel tegenwoordig dat vmx aanstaat?
Ik heb er nu nog een paar, zoals:
- mtd device must be supplied (name is empty). Deze heb ik 'gefixed door /etc/systemd/system/systemd-pstore.service aan te passen en overal modprobe@mtpdstore.service te verwijderen. Ik weet niet wat dit tot gevolg zal hebben, maar Ubuntu lijkt nu te booten zonder deze error en verder goed te werken.
- ACPI Error: No handler for Region [RCMO]... (nog meer tekst) Iemand een idee wat dit betekent en hoe ik van die waarschuwing af kan komen? Ik wil ACPI liever niet uitzetten, want dat is volgens mij de powermanagement van de laptop.
Verder krijg ik nog een boel ACPI errors die volgens mij het gevolg zijn van wat ik hierboven heb neergezet. De laptop boot verder goed, dus het is meer een irritatie dan een brekende bug. Het is meer irritatnt en ik vraag me dus af of powermanagement wel goed werkt op deze manier.