Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 22.04: opnemen Audacity wordt niet herkend in PaVu  (gelezen 845 keer)

Offline Nassara

• Lid
Ubuntu 22.04: opnemen Audacity wordt niet herkend in PaVu
« Gepost op: 2022/09/05, 23:00:20 »
Ik werk met Ubuntu 22.04 op een Lenovo Yoga. Ik probeer in Audacity 3.1.3 geluid op te nemen van Spotify, maar in Pavu-control wordt bij "opnemen" Audacity niet weergegeven. Ik heb in Pavu bij "invoerapparaten" monitor of ingebouwde audio analoog stereo aangeduid staan, maar Audacity blijft opnemen van de laptop-microfoon in plaats van Spotify.
Hoe kan ik dit corrigeren? Dankjewel voor de hulp!

Bart

Offline Jenske

• Lid
Re: Ubuntu 22.04: opnemen Audacity wordt niet herkend in PaVu
« Reactie #1 Gepost op: 2022/09/07, 15:56:47 »
Je moet in Audacity zélf de juiste invoerbron kiezen, niet slechts in PAVU-control de juiste uitvoer kiezen.

Het is mogelijk dat je niet kan opnemen van de spotify-app, omdat dat in principe illegaal is. Van de spotify webplayer kan je wél vlot opnemen, maar dat vergt enige technische ingrepen. Wie een beetje technisch is aangelegd kan AL het geluid dat je op je computer hoorbaar kan maken, ook onderscheppen en dus opnemen. Maar het is principieel verkeerd om op een openbaar forum tips te geven om zomaar kopies te maken van materiaal.

Ik wil niet overdrijven, maar er is weinig reden om opnames te maken van Spotify-audio's, net omdat ze beschikbaar zijn op de cloud en -- helaas voor de producenten / muzikanten -- helemaal niet zo duur zijn. Maar wie zonder zonde is, werpe de eerste steen ...
... Kubuntu 24.04 ...

« Reactie #2 Gepost op: 2022/09/07, 17:15:49 »
in dit opzicht ben ik zeker zondig, maar mijn geweten is als elastiek, net zoals bij ieder ander. Artiesten hebben al eindeloos geklaagd over hun lage inkomsten via streamingdiensten en die zijn bijzonder laag: Spotify betaalt per 1.000 streams 3 tot 4 euro, dit bedrag kan variëren. Voor onze berekening gaan we uit van 3,50 euro per 1.000 streams. Stel dat je 1 miljoen streams haalt, dan krijg je dus 3.500 euro.
Voor de verkoop van CD's geldt ongeveer hetzelfde: 10% per verkochte CD. Tel uit je winst!
Artiesten verdienen hun miljoenen met live concerten Dat is de big business.
Ik ben dus zeker niet te beroerd om via Qbitttorrent een CD van een voor mij gewilde artiest binnen te halen, dus spotify playlist heb ik daar niet voor nodig. Maar laten we alstublieft niet te moeilijk doen over wat wel en wat niet mag. We zijn niet roomser dan de paus en die heeft nog heel veel uit te leggen.
Xubuntu 24.04 LTS

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/09/07, 17:59:51 »
Daarom geef ik aan vraagsteller ook alvast de nodige hints.

Je kan dat trouwens opzoeken als je goegelt naar "audacity intercept sound" or "audacity record audio from website".
... Kubuntu 24.04 ...