Ik heb dat helemaal niet in brave. Misschien moeten we een keer kijken wat het verschil in instellingen is?
In die link lijkt het om die vraag te gaan bij crashes. Ik denk idd dat je dat niet uit kunt zetten, want dat is normaal gedrag bij vrijwel elk programma. En als je programma zo vaak crashed dat je hoe last van hebt is er wat ergers aan de hand. Gaat het idd om crashes of doet hij dit altijd?
Ik heb zelf ff getest. Bij mij krijg ik deze melding niet als ik Brave kill vanaf de commandline. Dus extern uitzetten lijkt dit niet te triggeren.
Het lijkt hierop neer te komen: in ~/.config/BraveSoftware/Brave-Browser/Default staat een file 'Preferences'.
Dit is een json file. In die file staat ergens de optie 'exit_type'. Als deze op Crashed staat, dan krijg je die popup. De oplossing is dus misschien om brave op te starten met een bashscript, waarbij je in deze file eerst de exit_type op 'Normal' zet voor je Brave start. Geen hele nette oplossing.
Het gaat als volgt: Je runt het volgende stukje code voor je Brave start:
sed -i 's/exit_type\":\"Crashed/exit_type":"Normal/' ~/.config/BraveSoftware/Brave-Browser/Default/Preferences
Als je daarna Brave opstart zal hij geen melding geven, ookal is hij de laatste keer gecrashed.