Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitschakelen 'restore pages' in Brave  (gelezen 729 keer)

Uitschakelen 'restore pages' in Brave
« Gepost op: 2022/06/24, 21:05:12 »
Hoop dat ik dit topic correct plaats ;-).

Iedere keer wanneer ik Brave opnieuw opstart krijg ik de melding/vraag dat de browser de pagina's wil herstellen. Ik wil dat niet en wil van die melding/vraag af, maar weet niet hoe.
Hier loopt een gebruiker tegen hetzelfde probleem aan, maar op dat moment was het blijkbaar niet mogelijk om deze melding/vraag te 'disablen' : https://community.brave.com/t/disable-session-restore-after-crash/102694/6

Weet iemand of dit inmiddels mogelijk is en hoe ik dit voor elkaar krijg?

Het wijzigen in 'On startup'  naar 'Open the new page tab' of ' open a specific page or set of pages' lost ook niets op.

Een boek doet het altijd...

Re: Uitschakelen 'restore pages' in Brave
« Reactie #1 Gepost op: 2022/06/28, 18:41:38 »
Niemand een idee?

Offline MKe

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/06/28, 18:47:01 »
Ik heb dat helemaal niet in brave. Misschien moeten we een keer kijken wat het verschil in instellingen is?

In die link lijkt het om die vraag te gaan bij crashes. Ik denk idd dat je dat niet uit kunt zetten, want dat is normaal gedrag bij vrijwel elk programma. En als je programma zo vaak crashed dat je hoe last van hebt is er wat ergers aan de hand. Gaat het idd om crashes of doet hij dit altijd?

Ik heb zelf ff getest. Bij mij krijg ik deze melding niet als ik Brave kill vanaf de commandline. Dus extern uitzetten lijkt dit niet te triggeren.

Het lijkt hierop neer te komen: in ~/.config/BraveSoftware/Brave-Browser/Default staat een file 'Preferences'.
Dit is een json file. In die file staat ergens de optie 'exit_type'. Als deze op Crashed staat, dan krijg je die popup. De oplossing is dus misschien om brave op te starten met een bashscript, waarbij je in deze file eerst de exit_type op 'Normal' zet voor je Brave start. Geen hele nette oplossing.

Het gaat als volgt: Je runt het volgende stukje code voor je Brave start:

sed -i 's/exit_type\":\"Crashed/exit_type":"Normal/' ~/.config/BraveSoftware/Brave-Browser/Default/Preferences
Als je daarna Brave opstart zal hij geen melding geven, ookal is hij de laatste keer gecrashed.
« Laatst bewerkt op: 2022/06/28, 19:33:25 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

« Reactie #3 Gepost op: 2022/06/29, 15:02:39 »
Dank voor je uitgebreide reactie MKe.

Het lijkt er niet op dat Brave crasht. Ik heb net wat tests gedaan en soms geeft Brave die 'Restore Pages' melding maar weer niet altijd :rolleyes:. Met jouw bijdrage in het achterhoofd ga ik het de komende tijd in de gaten houden.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/06/29, 17:29:09 »
Wat ik zag op mijn machine was dat de de optie altijd op “Crashed” staat zolang je de browser open hebt. Bij het afsluiten zal dit wel overschreven worden met de filosofie dat bij een crash die code niet kan worden uitgevoerd. Blijkbaar is dit laatste bij jou het geval en dat is vreemd. Welke versie run jij?