Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emulator voor playstation 2?  (gelezen 1063 keer)

Emulator voor playstation 2?
« Gepost op: 2022/09/08, 14:28:03 »
Dag allemaal,

ik zou graag het spelletje Swing away golf willen spelen van Playstation 2. Met onze nieuwe tv kunnen we de Playstation er niet meer op aansluiten en dan zouden we dat via de laptop willen spelen. We weten dat je een dingetje kan kopen om dat via een hdmi kabel op de tv af te spelen maar op zo 'n groot scherm gaat de kwaliteit van het beeld heel slecht zijn. Vandaar dat we op de laptop willen proberen.

Ik ben op zoek gegaan naar emulators en daar wat mee geprobeerd maar ik krijg niks werkend.

Weet iemand een emulator of manier waarmee dat zou lukken en kan dat een beetje stap voor stap uitgelegd worden wat ik moet doen?

Alvast heel vriendelijk bedankt allemaal voor de hulp.

Groetjes,
Els

Offline aartje

• Lid
Re: Emulator voor playstation 2?
« Reactie #1 Gepost op: 2022/09/08, 15:16:16 »
zie bv : https://www.techbrown.com/play-ps2-games-pcsx2-ubuntu-linux-mint/

Bij mij (mint 19.3) staat pcsx2 gewoon bij de standaard door synaptic te installeren software (  pcsx2:i386 )

« Laatst bewerkt op: 2022/09/08, 15:21:12 door aartje »

« Reactie #2 Gepost op: 2022/09/08, 21:11:44 »
Bedankt, dat programma heb ik al geprobeerd, het werkt niet, er komen altijd problemen met dat BIOS ding. Ik heb de officiƫle dvd van het spel gebruikt om aan de bestanden te geraken en eerst een rom gedownload van het spel maar het werkt niet.

Ook met RetroArch geprobeerd en Play! maar niets werkt. Altijd problemen met de bestanden en dan geraak ik niet verder.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/09/09, 11:40:57 »
Bedankt, dat programma heb ik al geprobeerd, het werkt niet, er komen altijd problemen met dat BIOS ding.

Ik hoop dat je het volgens https://www.techbrown.com/play-ps2-games-pcsx2-ubuntu-linux-mint/ geprobeerd hebt en
alles letterlijk zo gedaan hebt.  Dit lijkt me de meest betrouwbare uitleg om het aan de praat te krijgen.

Ik heb geen playstation, ik kan je niet verder helpen. Ik hoop dat er iemand op dit forum is die hetzelfde heeft gewild
en je ermee kan helpen.

« Reactie #4 Gepost op: 2022/09/09, 12:10:23 »
Ik heb het gisterenavond geprobeerd volgens deze uitleg maar blijkbaar al verkeerd begonnen zo te zien, ik had niet door dat je eerst een repositorie ofzo moet toevoegen (het eerste venster dat je tegenkomt in die link die hier werd gepost, de eerste stap).

add-apt-repository ppa:gregory-hainaut/PCSX2.official.ppa

Dat zou moeten toegevoegd worden.

Aan het uitzoeken geweest hoe ik dat moet doen, ik denk dat ik het gevonden heb (bij Software en updates- Overige software) maar als ik de zin toevoeg  krijg ik direct een foutmelding en kan niet verder. Dus het lukt al van in het begin niet met de eerste stap te willen doen.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/09/09, 15:29:11 »

add-apt-repository ppa:gregory-hainaut/PCSX2.official.ppa

Dat zou moeten toegevoegd worden.

Ik heb het ook geprobeerd, het klopt die repository is er niet meer.
Misschien dat het volgende je verder helpt :

https://forums.pcsx2.net/Thread-Missing-Release-File

Ik raad je aan om eens wat uitgebreider te vertellen wat je geprobeerd hebt en welke eventuele foutmeldingen je krijgt.
Je hebt kans dat er dan ook anderen zijn die op je reageren.
« Laatst bewerkt op: 2022/09/09, 15:30:54 door aartje »