Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB stick read-only  (gelezen 4762 keer)

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
Re: USB stick read-only
« Reactie #25 Gepost op: 2022/02/11, 09:45:03 »
Dat zou ik wel willen proberen, maar ik denk dat de portokosten ook binnen Nederland te hoog zijn.
Lukt het niet, dan is alles altijd te hoog :lol:

Hoi Henk, in een enkel geval stuur ik leden op verzoek een installatiestick van Sandisk. 8GB nieuw. Nou ja, ik moet de verpakking wel openknippen, maar goed. Daar reken ik dan een tientje voor, inclusief uitgebreide hulp. Tegenwoordig trouwens nauwelijks nodig (geweldig).

In dit geval werp ik me met plezier op jouw probleem stick. Gooi maar in een envelop. Ik vertel je natuurlijk hoe het me af ging. Het zijn geen geheimen, hoor. Kost je ook niks.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #26 Gepost op: 2022/02/11, 10:28:24 »
Gooi maar in een envelop.
Je bent te laat Just :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

« Reactie #27 Gepost op: 2022/02/11, 10:46:24 »
De stick is binnengekomen.
Op 3 manieren geprobeerd om "er in" te komen, Gparted, Gnome-disk en via terminal commando's
Niets helpt, hij blijft read-only en kan niet geformatteerd worden.
Nu heb ik de behuizing verwijderd (is nu schroot) en gekeken of ik mechanisch iets kan waarnemen, maar helaas........
Morgen even met een verlichte loep kijken of ik een onregelmatigheid kan ontdekken.
Gezien de prijs ( < €10,00 ) is het verstandig om deze niet naar de fabriek te sturen :lol:
Hier heb ik ook zo'n stick, die werkt goed, maar ik heb liever een stick met een ledje, zodat je kunt zien dat hij bezig is.

Nog bedankt voor de moeite Ron.   :)
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML) & TELLO drone (voor AI)