Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox problemen, logt op sommige websites niet in  (gelezen 635 keer)

Firefox problemen, logt op sommige websites niet in
« Gepost op: 2022/02/04, 14:52:48 »
Dag allemaal,

ik heb Firefox op mijn laptop en gebruik die voor internet. Ik merkte daarstraks dat het héél traag ging, alles bleef lang laden en Firefox startte pas heel traag op.
Ik ben dan gaan opzoeken over Firefox versnellen en kwam bij een uitleg van Firefox zelf waar ik een aantal stappen moest doen. Dan heb ik nadien ook iets gedaan van een herstelmodus ofzo. En nu heb ik problemen met op sommige websites in te loggen. Ofwel krijg ik een witte pagina als ik bijvoorbeeld bij Eneco wil inloggen, ofwel bij Facebook een melding dat mijn aanvraag niet kon gedaan worden. Terwijl dat in Google chrome wel allemaal gaat.

Heeft iemand raad of een idee om Firefox te herstellen en te zorgen dat hij sneller gaat, maar dat ik mijn bladwijzers enzo niet kwijt geraak? Ik heb daar wel juist een kopie van gemaakt, van de bladwijzers.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Els

Offline vanadium

• Lid
Re: Firefox problemen, logt op sommige websites niet in
« Reactie #1 Gepost op: 2022/02/04, 15:23:46 »
Sluit Firefox af. Zet "toon verborgen bestanden"  aan in je bestandsbeheer. Dan zie je in je persoonlijke folder een verborgen folder ".mozilla". Hernoem die tot bijvoorbeeld ".mozilla_oud". Herstart nu Firefox: firefox zal een nieuwe profielfolder aanmaken met fabrieksinstellingen.

Om je bookmarks te herstellen, volstaat het ~/.mozilla_oud/firefox/########.default-release/places.sqlite te kopieren naar de analoge plaats onder de nieuwe profielfolder. ######## is een willekeurige reeks cijfers en letters, die anders zal zijn in je oude profiel en nieuwe profiel.

Werkt het nieuwe profiel goed, dan kan je dat oude wissen.
« Laatst bewerkt op: 2022/02/14, 15:26:04 door vanadium »

Re: Firefox problemen, logt op sommige websites niet in
« Reactie #2 Gepost op: 2022/02/05, 14:02:00 »
Sorry voor het latere antwoord. Bedankt voor uw hulp.

Ik heb uw uitleg gevolgd. Maar ik bots op een probleem. Als ik dat bestand mozilla_oud heb aangemaakt en ik wil die bladwijzers terug zetten zoals ik uw uitleg heb gevolgd, dan blijf ik met hetzelfde probleem zitten. Facebook geraakt niet aangemeld en de filmwebsite die we hebben komt er ook niet door, daar kan ik geen films aanklikken.

Ik blijf met hetzelfde probleem zitten dat ik eerst al had, terwijl ik ondertussen Firefox al heb opgefrist.

Wat kan ik nu nog doen? Dus firefox is opgefrist, ik kreeg dan een nieuwe pagina van Firefox waarbij ik zelf alle instellingen weer moest aanpassen en de add-ons moest terugplaatsen. Maar zodra ik dat bestand places_sqlite uit de mozilla_oud kopieer dat ik heb aangemaakt en dat plak in dat release ding van dat nieuwe Mozilla mapje, gaat het mis.

Heeft u enig idee wat ik nog moet doen om mijn bladwijzers terug te krijgen maar zonder fouten met aanmelden en dingen doen op websites?