de netwerkkaart zit on board op het moederboard. Wordt NIET zichtbaar gemaakt in device settings:
de ethernet IC is: realtek RTL8211
Sound is: Realtek ALC833
IEE1394 (firewire): TI (texas instruments) TSB43AB23
het chipset (waarvan ik eigenlijk verwacht dat het wel zou werken): nVidea Geforce 6100/nForce 430
Das alles ON BOARD dus, waarvan ik (afgezien van het chipset) weet dat het niet werkt.
de on_board videokaart is gedeactiveerd en dus vervangen voor de ASUS.
Deze zit op adress 0x03e8
Wordt herkend als een ATI radeon X300 SE (dat deed hij in windows ook, dus dat werkt ook wel denk ik) Dat is trouwens een PCI express kaart.
Overigens: als de hardware werkt vind ik het mooi om verder te stoeien hoor, ik heb nog een windows ernaast draaien dus moet wel lukken. MAar die hardware heb ik altijd ruzie mee. Mijn software eisen als elektronica ontwerper zijn niet zo multimediaal. Dus tja..... Als ik er echt niet uitkom kan ik altijd overwegen om die 32 bits erop te zetten.
IIG alvast erg bedankt voor de hulp het werkt hier al bijna net zo snel als op het elektronica forum
toppie en niet zoals bij GoT waar je als je iets verkeerd doet meteen je topic gesloten wordt.
ik hoop dat jullie met mij enig geduld op kunnen brengen. maar ik heb niet voor niets een 64 bitter gekocht