Kan iemand mij hier svp mee helpen? Zou heel fijn zijn, want het feit dat ik m'n main system niet in kan, werkt erg lastig op dit moment

.
Zoals ik al schreef vermoed ik dat het bevriezen van m'n login screen (muisaanwijzer is zichtbaar maar reageert totaal niet en keyboardcursor knippert een keer of tien en blijft dan in beeld. Input is niet mogelijk) te maken heeft met een update van m'n Nvidia driver die daardoor instabiel geworden is. Maar nogmaals, ik
vermoed dit. Ben niet onderlegd genoeg om dat daadwerkelijk vast te kunnen stellen.
Indien het de grafische driver zou zijn, dan heb ik op internet gezien dat sommigen alles van Nvidia hebben verwijderd met het volgende commando (dat ze konden invoeren nadat ze het systeem via de recovery mode hadden opgestart)
sudo apt purge nvidia*
, waarna het probleem verholpen was.
Zou het bypassen van het automisch inloggenscherm ook een oplossing zijn?? Weet alleen niet hoe dat voor elkaar te krijgen; welk commando ik daarvoor moet gebruiken?
Voordat ik dergelijke stappen doe, wil ik hier graag even eea checken via feedback van de experts op dit gebied.
Alvast veel dank voor de hulp!