Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Night light niet te activeren  (gelezen 771 keer)

Offline wimrp

• Lid
Night light niet te activeren
« Gepost op: 2022/01/14, 10:06:55 »
Ik heb net een nieuwe desktop computer met Ubuntu 20.04.3 (mijn vorige is door ouderdom overgegaan) en ik krijg "night light" niet aan de praat. Noch met "manual schedule", noch met "sunset to sunrise".  Op mijn vorige computer liep hij feilloos.
Het is heel belangrijk en urgent voor mij omdat ik hem anders 's avonds niet kan gebruiken terwijl ik dan online vergaderingen heb waar ik bij moet zijn.
Aan de hand van het lezen van zgn oplossingen voor dit probleem heb ik ook "Redshift" van het Ubuntu software repository geïnstalleerd, echter dat doet ook niks.

Graphics: llvmpipe (LLVM 12.0.0, 256 bits)
GNOME version: 3.36.8
Processor: 12th Gen Intel, Core i7

Ik ben nog nieuw met Linux, en mijn computer is in de Engelse taal.

Re: Night light niet te activeren
« Reactie #1 Gepost op: 2022/01/14, 14:27:05 »
Aan de hand van het lezen van zgn oplossingen voor dit probleem heb ik ook "Redshift" van het Ubuntu software repository geïnstalleerd, echter dat doet ook niks.
Hoezo werkt Redshift niet? Ik werk er onder 20.04 al jaren naar volle tevredenheid mee. Heb je Redshift wel op enabled staan?

Wellicht kan dit je verder helpen met Redshift : https://linoxide.com/install-and-use-redshift-on-ubuntu-20-04/
« Laatst bewerkt op: 2022/01/14, 14:31:40 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/01/14, 15:37:46 »
Mijn roep om hulp gaat niet over Redshift, maar om er achter te komen waarom dingen niet werken onder de huidige configuratie.
De instellingen geven de videokaart ook niet weer, zoals in mijn bericht te zien is. 

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/01/14, 15:39:06 »
En ja, Redshift stond op enabled, net zoals Night Light.

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/01/17, 16:36:17 »
Er is iemand langsgeweest van het bedrijf die de computer gebouwd heeft en het is in orde gemaakt.
Mijn lokale computer persoon had Ubuntu opnieuw geïnstalleerd omdat we hem niet verder dan de bios kregen na ontvangst. Echter, nu blijkt dat de monitor verbonden was met de verkeerde port zodat de videokaart niet gezien werd. Ik ben blij dat alles nu werkt!
Nog bedankt voor je reactie, kfboerne.