Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TOR browser Dark Mode  (gelezen 1026 keer)

TOR browser Dark Mode
« Gepost op: 2021/12/30, 17:51:47 »
Ik wil TOR browser graag volledig in Dark Mode hebben. Dat is me deels gelukt.

Via :

1/  Press Ctrl+Shift+A on your keyboard

2/ Click on "Themes"

3/ Enable the theme "Dark"

Echter ik wil de webpagina's ook in Dark Mode hebben. Via mijn andere browsers gaat dat prima met de addon Dark Reader en dat zou m.i. ook in TOR moeten werken, maar ........... de cruciale vraag in deze is of dat ten koste van de anonimiteit gaat? Ik zit wel aardig te springen om een volledige Dark Mode want m'n ogen geven aan dat ze daar heel blij mee zouden zijn ^-^.

Hier lees ik dat Dark Reader schadelijk zou zijn voor de anonimiteit in geval van de TOR browser : https://www.reddit.com/r/TOR/comments/f5l5mp/dark_mode_for_tor/ ('if you want an extension which darkify the sites then you can install a firefox's extension but that will harm your anonymity').
Indien dat klopt in hoeverre is dat dan 'schadelijk'? En indien het installeren van Dark Reader niet aan te bevelen is, is er dan een andere, simpele manier om TOR volledig in Dark Mode te krijgen?

« Laatst bewerkt op: 2021/12/30, 17:54:48 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: TOR browser Dark Mode
« Reactie #1 Gepost op: 2021/12/31, 16:27:29 »
Op de TOR website kom ik dit tegen :
'BROWSER ADD-ONS

Tor Browser is based on Firefox, and any browser add-ons or themes that are compatible with Firefox can also be installed in Tor Browser.

However, the only add-ons that have been tested for use with Tor Browser are those included by default. Installing any other browser add-ons may break functionality in Tor Browser or cause more serious problems that affect your privacy and security. It is strongly discouraged to install additional add-ons, and the Tor Project will not offer support for these configurations.'

Op zich duidelijk, maar het zou wel wenselijk zijn wanneer het TOR team dan een optie in hun browser zou inbakken waarmee je volledig in Dark Mode kan gaan. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die wat aardiger voor z'n ogen wil zijn :D.

« Reactie #2 Gepost op: 2022/01/01, 17:19:20 »
En de stilte was oorverdovend ;)

Offline Willy3

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/01/01, 22:27:44 »
Hm tja... In de reguliere Firefox kun je wat dat betreft het een en ander instellen in Instellingen -> Taal en Vormgeving -> Kleuren.
Als je niet al te gehecht bent aan mooie kleuren op de websites, dan werkt dat nog vrij aardig.
Zelf gebruik ik Tor browser niet. Ik heb die even gedownload en bekeken, maar bij mij werkt die optie niet goed. Ongeacht de instellingen daar blijft de achtergrond op de websites hardnekkig wit.
Misschien dat komende dagen hier nog iemand voorbij komt die het weet. ;)
Voorheen bekend als Willy2 en Willy4

« Reactie #4 Gepost op: 2022/01/03, 16:23:27 »
Heb maar besloten om Dark Reader in TOR te installeren. Blije ogen  8-).

Offline atomos

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/01/04, 11:46:12 »
hmm,
Tor anders instellen dan de "meeste" gebruikers is dat wel handig ?
De bedoeling van tor is het anoniem surfen over het wilde wide web zonder dat men jou kan tracken aan de hand van de verschillen t.o.v. andere computers.Ik weet niet wat je precies veranderd hebt maar test je tor-browser instellingen eens met ,, hmm kan even de website niet terug vinden, een test site waar ze je de broodkorstjes kunnen laten zien die je achterlaat als je een site bezoekt..
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

« Reactie #6 Gepost op: 2022/01/04, 17:17:01 »
Ik heb enkel Dark Reader geinstalleerd. Het is niet zo dat ik TOR heel vaak gebruik dus ik neem de gok ;). Kan niet anders want ik red het gewoon niet om lang te lezen op een witte achtergrond met zwarte letters :'(. Kan me niet voorstellen dat er niet meer gebruikers zijn die een volledige dark mode nodig hebben. Hopelijk bouwt TOR dit in de nabije toekomst standaard in de browser.

Offline atomos

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2022/01/04, 18:08:33 »
Een dark theme is voor mij ook een goede en mooie oplossing om sites te benaderen..  ^-^
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux