Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Shotwell.  (gelezen 1189 keer)

Offline a.j.

• Lid
Shotwell.
« Gepost op: 2021/08/20, 11:14:36 »
Beste medegebruikers,
Ik heb een probleempje met Shotwell. Ik probeer foto's van shotwell/laptop naar usb te zetten. Ga naar bestand>import from  folder.application enz. Tonen in bestandsbeheer(dit voor verplaatsen naar usb) maar dit werkt niet.
Iemand een tip om foto's te verplaatsen.  (20-04-lts versie)
Vr.gr. a.j.

Offline vanadium

• Lid
Re: Shotwell.
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/20, 12:19:37 »
Daar komt inderdaad wat bij kijken, omdat Shotwell met een database werkt. Hier zie je twee mogelijke werkwijzen om foto's te verplaatsen zonder al je ratings, sleutelwoorden, enz te verliezen.

Offline a.j.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2021/08/20, 16:19:28 »
Beste Vanadium,
Ik had hier nooit een probleem mee,gewoon verplaatsen naar.......usb.
Nu  zie ik dat niet meer.  Jouw tip ,site kon ik niet uit komen.Dank voor reactie,
vr.gr.a.j.

Offline a.j.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2021/08/20, 18:15:34 »
Vanadium,ik heb het op een andere manier opgelost,alle foto's op usb gezet.
Bedankt voor meedenken.vr.gr.a.j.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2021/08/20, 18:18:45 »
Mogelijk heb ik je vraag verkeerd begrepen - je wil foto's verplaatsen naar een USB, maar daarna spreek je over Bestand - import:  die functie is er om fotos binnen te brengen in Shotwell.

Als het je bedoeling is fotos *in* Shotwell op een USB te zetten, dan doe je dat door éérst de foto's te selecteren, dan Bestand - Export. Hierbij *verplaats* je de foto's echter niet: ze blijven in Shotwell, en je maakt een kopie op USB.

Misschien was het dat wat je bedoelde, maar je vraag was alvast nogal onduidelijk. Ik begreep dat je je fotocollectie van Shotwell ergens elders wilde onderbrengen (t.t.z., verplaatsen).

Offline a.j.

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2021/08/21, 11:47:36 »
Vanadium,
Ik heb foto's op usb gezet.Normaal,onlangs kon ik ze als geheel,in reeks mappen imp. op usb. met jaartallen/mappen.
Nu ging dat niet.Doorgaans ,,tonen in bestandsbeheer en overzetten.
Ik ga verder even hoe ik dit  als voorheen oplos.
vr.gr.a.j.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2021/08/21, 12:03:19 »
Dat laatste begrijp ik niet, maar ik zie dat het opgelost is.

Offline a.j.

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2021/08/21, 17:50:33 »
Beste vanadium,
Ik heb de foto's per stuk overgezet,eeeeeeeven bezig geweest.
Maar ik heb dat nooit gehad.Nu wilde het niet lukken,misschien tijdelijke onhandigheid.Kan gebeuren.
Maar toch bedankt voor reactie, je hebt mij wel aan het zoeken gezet én de oplossing voor snelle overdracht.Bedankt.
Vr.gr.a.j.