Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMware-Player  (gelezen 1235 keer)

Offline yvja

• Lid
VMware-Player
« Gepost op: 2021/08/10, 17:53:48 »
Installeren van VMware-Player*.bundle, schint niet te lukken in Linux Mint 19.3 Tricia.
Heb jij @EvC enig idee waarom het nu niet lukt in terminal met de terminal opdracht?
Want nu wil LM 19.3 het op de niet terminal manier installeren en dat duurt immers al veel langer dan via de terminal.

Dit heb ik dus een paar maal geprobeerd maar steeds weer hetzelfde resultaat!
« Laatst bewerkt op: 2021/08/10, 17:56:47 door yvja »

Offline EvC

• Lid
Re: VMware-Player
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/10, 20:32:52 »
Het probleem dat je beschrijft is voor mij niet te verklaren (nog nooit gehad).
De installatie van VMware als toepassing is hetzelfde als elke andere toepassing. Het kan niet mislukken als er genoeg ruimte aanwezig is op de SSD.

Als beginnetje zou je een afbeelding kunnen plaatsen van de schijfindeling in GParted. Dan kunnen anderen ook meedenken.  :)
Het topic dat je eerder plaatste over het ruimtegebrek van Linux Mint kan een aanwijzing zijn van een probleem.

Als voorbeeld mijn SSD:

Lenovo Thinkbook 13x  G4 :   Ubuntu Cinnamon 25.04  +  GNOME Boxes

Offline yvja

• Lid
Re: VMware-Player
« Reactie #2 Gepost op: 2021/08/11, 12:49:59 »
Ja, ik ken mijn uitdaging, alleen wat ik nu in Linux Mint niet meer begrijp is waarom alle geinstalleerde mappen nu bijna allemaal in de downloadmap staat? En waarom die Linux Mint.vdi ook in een 64 map in Download. Dit neemt natuurlijk allemaal extra ruimte in beslag, maar waarom dat zo is, is voor mij een vraagteken.
Dus hoort dat dat mappen zoals bovenstaande en ondermeer ook Telegram en dergelijke hoort dat dan in de Download map te staan? Of doet het installeerpakket dat in Linux Mint 19.3. Dit doet Linux Mint dus uit zich zelf met het installeren ervan.

Verder staat er Windows standaard op toen ik deze Lenovo L440 kocht. Hoewel die ook veel ruimte in beslag neemt, heeft dat volgens mij geen invloed op de Linux Mint partitie. En dit is verder wel allemaal aangemaakt door Linux Mint zelf met de installatie van Linux naast Windows.