Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 20.2 Beta  (gelezen 1497 keer)

Offline midas

• Lid
Linux Mint 20.2 Beta
« Gepost op: 2021/06/25, 17:30:49 »
Na Kubuntu 20.04 ben ik een tijdje met CloudReady (Chrome OS) aan de slag gegaan. Totdat na een update opeens mijn wifi in alle talen zweeg. Ik was toch al een beetje aan het twijfelen over CloudReady sinds de definitieve overname door Google in het laatste jaar.

Kortom ik zocht een vrij recente uitgave van het liefst een Ubuntu-derivaat. Omdat net sinds een week versie 20.2 (beta) van Linux Mint uitgebracht was dacht ik deze maar te proberen. De cinnamon-versie dus...

Het geheel valt mij beslist niet tegen, integendeel zou ik zeggen. Alles werkt eigenlijk goed en snel, nog geen vastloper of andere gekke dingen tegen gekomen.

Nu maar wachten op de definitieve versie.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Online M_aD

• Forumteam
Re: Linux Mint 20.2 Beta
« Reactie #1 Gepost op: 2021/06/25, 17:54:15 »
Waarom wachten? Als je de Beta gebruikt kun je blijven updaten en heb je straks gewoon de definitieve versie.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline midas

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2021/06/25, 22:33:59 »
Ik zal niemand aanraden om een beta-versie als definitieve versie te installeren. Op dit ogenblik neem ik even een bewust risico. Komen er onoverkomelijke fouten aan het licht. Dan zal ik de definitieve versie installeren.

Een beta is een testversie...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Phil II

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2021/06/27, 16:35:56 »
maakt het voor iedereen duidelijk die niet zou weten waar hij mee bezig is ?

ga naar  : https://blog.linuxmint.com/?p=4079

vrij vertaald  :

" Upgrade-instructies:
deze BETA-release kan kritieke bugs bevatten, gebruik deze alleen voor testdoeleinden en om het Linux Mint-team te helpen problemen op te lossen voorafgaand aan de stabiele release.
Het zal mogelijk zijn om van deze BETA te upgraden naar de stabiele release.
Het zal ook mogelijk zijn om te upgraden van Linux Mint 20 en 20.1.
Upgrade-instructies worden gepubliceerd na de stabiele release van Linux Mint 20.2. "

Offline midas

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2021/06/28, 09:42:34 »
In ieder geval er valt weer veel te genieten. Na een paar dagen draaien nog steeds geen enkel probleem ondervonden. Wel een klein visueel bugje. Wanneer het Mint-X thema ingeschakeld is komt er een dun wit lijntje aan bovenzijde scherm. Bij het Mint-Y thema niet. Kan aan mijn hardware liggen (Lenovo laptop met AMD). Bugje is ook gemeld om de Linux Mint website.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2021/06/28, 09:57:47 »
In ieder geval er valt weer veel te genieten. Na een paar dagen draaien nog steeds geen enkel probleem ondervonden. Wel een klein visueel bugje. Wanneer het Mint-X thema ingeschakeld is komt er een dun wit lijntje aan bovenzijde scherm. Bij het Mint-Y thema niet. Kan aan mijn hardware liggen (Lenovo laptop met AMD). Bugje is ook gemeld om de Linux Mint website.

Probeer het eens met een systeemkern van een nieuwere serie. Mijn nieuwe "middenklasser"-flaptop, eveneens een Lenovo met AMD, draait prima op de 5.11.x:
pjotr@IdeaPad-3-14ADA05:~$ uname -r
5.11.0-22-generic

Bijwerkbeheer - werkbalk: Tonen - Linux-systeemkernen
Installeer de nieuwste systeemkern van de 5.11-serie en herstart.

Offline midas

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2021/06/28, 17:25:34 »
Thanks Pjotr, jouw advies houd ik in mijn achterhoofd. Eerst laat ik de betaversie doorpruttelen totdat de definitieve versie is gearriveerd. Misschien fixen de ontwikkelaars het ergens. Bij het Mint-Y thema trouwens nergens last van...ik vermoed toch dat het ergens iets thema-gerelateerd is.
Linux Mint 20.2 Cinnamon