Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe een bestand in /usr/bin editen?  (gelezen 838 keer)

Offline VandeBas

• Lid
Hoe een bestand in /usr/bin editen?
« Gepost op: 2021/03/19, 12:41:57 »
Beste forumleden,

Om een probleempje met MS Teams te fixen moet ik de volgende wijziging doorvoeren in het bestand /usr/bin/teams

Change:
nohup "$TEAMS_PATH" --disable-namespace-sandbox --disable-setuid-sandbox "$@" > "$TEAMS_LOGS/teams-startup.log" 2>&1 &
To:
nohup "$TEAMS_PATH" "$@" --disable-namespace-sandbox --disable-setuid-sandbox > "$TEAMS_LOGS/teams-startup.log" 2>&1 &

Ik heb dat geprobeerd via een terminal met de opdracht sudo nano /usr/bin/teams, maar daar kan ik kennelijk geen wijzigingen mee doorvoeren. Op welke manier kan ik deze wijziging wel doorvoeren?

Alvast dank voor de hulp!

Bastiaan

Re: Hoe een bestand in /usr/bin editen?
« Reactie #1 Gepost op: 2021/03/19, 12:46:58 »
Dat kan met sudo rechten. (beheerdersrechten)
Ik benader dat met mijn bestandsbeheerder Nautilus in sudo.
sudo -H nautilus
Maar wacht ook even op andere reacties. Ik meen te herinneren dat dit afgeraden werd?? ?? (gaat hier altijd gwn goed)
Misschien zijn er andere (beter?) wegen?
« Laatst bewerkt op: 2021/03/19, 12:48:59 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline VandeBas

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2021/03/19, 13:04:22 »
Dank voor de tip! Het is gelukt met sudo gedit /usr/bin/teams. Ik kan weer teams-vergaderingen vanuit een linkje met xdg openen :-)

Dank voor het meedenken!

« Reactie #3 Gepost op: 2021/03/20, 13:58:47 »
Mooi!  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore