Als je dus nu naar het beginpunt toe configureert kan je zelf zien wat de malaise brengt.
Heb ik gedaan, maar ik zie niet waar het fout gaat.
Systeem beginpunt. Wat wijzig ik :
1/ vinkje weggehaald bij 'Don't ask for password on login' bij Users and Groups, omdat ik Pjotr's advies volg om de veiligste weg te bewandelen en niet meer automatisch wens in te loggen. Brave vraagt logisch ook niet meer om wachtwoord.
2/ in /etc/lightdm/lightdm.conf de twee laatste regels verwijderd, bestand opgeslagene en systeem opnieuw gestart, waarbij dat 30 sec scherm direct na grub weer verscijnt. Na die 30 sec verschijnt het venster waar ik het wachtwoord moet invullen en vervolgens start systeem op.
Veel duidelijker kan ik het niet brengen. Als ik het weer niet begrijp/goed doe dan zijn we aan het krommuniceren ben ik bang.
Voor voornoemde wijzigingen is er geen 30 sec scherm.
Na de wijzigingen is dat scherm er dus wel.
Zoals ik al aangaf denk ik dat er ergens in een config bestand een waarde staat van '30' die ik graag wil wijzigen in 1 of 0 zodat ik niet 30 sec tegen het logo van mij moederbord zit aan te staren. Alleen weet ik niet
welk config bestand ik moet hebben. Ik hoop dat iemand hier op het forum dat weet.
Mocht ik er volledig naastzitten, dan hoop ik dat iemand weet wat
dan de oorzaak is en hoe ik dat 30 sec scherm kan killen.