Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het aantal netwerk packets per poort nummer opvragen.  (gelezen 4212 keer)

Offline hansvl

• Lid
Het aantal netwerk packets per poort nummer opvragen.
« Gepost op: 2021/01/06, 17:04:18 »
Met het commando "netstat -i" is het aantal netwerk packets wat verstuurd en ontvangen is per interface op te vragen.
    netstat -i
    Iface           MTU Met        RX-OK RX-ERR RX-DRP RX-OVR            TX-OK TX-ERR TX-DRP TX-OVR        Flg
    ens160     1500        0  31452931            0      3982              0      19043725            0              0              0  BMRU

Bestaat er ook een commando om het aantal verstuurde en ontvangen netwerk packets voor een service/poort nummer op te vragen?
B.v. service microsoft-ds / poort 445
Ik wil meten wat de network belasting via Samba is.

Offline MKe

• Lid
Re: Het aantal netwerk packets per poort nummer opvragen.
« Reactie #1 Gepost op: 2021/01/06, 17:14:46 »
iptraf, staat niet standaard geinstalleerd.

Offline hansvl

• Lid
Re: Het aantal netwerk packets per poort nummer opvragen.
« Reactie #2 Gepost op: 2021/01/07, 09:05:48 »
De tool iptraf kende ik nog niet.
Het ziet er interessant uit.
Ik ben echter op zoek naar een command-line tool die automatisch aangeroepen moet gaan worden en het aantal packets terug geeft.
Bestaat er een dergelijke command-line tool.