Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraag om op te graden; goed idee om dat zo te doen?  (gelezen 3649 keer)

Offline M_aD

• Forumteam
Re: vraag om op te graden; goed idee om dat zo te doen?
« Reactie #25 Gepost op: 2020/11/28, 17:30:28 »
Jij misschien niet, maar je hebt erbij zitten die om hulp komen vragen en dat weet je maar al te best.  ;)
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline wolfke

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2020/11/29, 17:22:00 »
ondertussen toch geprobeerd up te daten van die oude 11.04 naar 14.04. Die heeft wat fouten gegeven maar draait toch.
Zou ik nu een ander item opstarten of mag ik hier verder doen?

Het probleem is dat ik slechtziend ben, mijn 11.04 draaide in Hoog Contrast /Inverse, want zwart op wit kan ik niet lezen.
in 18.04 is dat gemakkelijk te switchen:
Ctr+i draait de kleuren om. (reden om niets nieuws te riskeren)

bij 14.04 werkt dit niet. Is er daar een andere mogelijkheid (instelling?sneltoets?) om dit ook te doen, want anders kan ik gewoon ni zien of die 14.94 goed geinstalleerd is. :'( :'(

Offline wolfke

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2020/12/01, 17:56:34 »
High Contrast heb ik gevonden maar Inverse Colors niet  :'( :'(
in 18.04 is dit Ctrl +i
in 14.04 zou ik dat ook graag weten.
Niemand een tip?

« Reactie #28 Gepost op: 2020/12/02, 14:44:54 »
Voor 14.04 weet ik het helaas niet, maar wanneer je Firefox als browser gebruikt zou de extensie 'Dark Background And Light Text' wellicht handig voor je kunnen zijn en 'een deel van de lading dekken' : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/dark-background-light-text/?utm_source=addons.mozilla.org&utm_medium=referral&utm_content=search

Voor Chrome/Chromium en Brave browsers kun je de extensie 'Dark Reader' gebruiken.

In 20.04 kun je overigens voor een donker desktop-thema kiezen via Appearance > tab Style (Adwaita-dark en Greybird-dark).

Hoop dat je iets aan deze info hebt ;)
Een boek doet het altijd...

Offline wolfke

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2020/12/02, 16:39:50 »
bedankt iedereen die upgrade van 11.04 naar 14.04 in maar half geslaagd (te veel zaken werken niet).
Ik ga dus niet proberen om mijn 18.04 up te graden naar 20.04, maar wel die oude 11.04 vervangen door 20.04.
Curies of die installatie zal lukken.