Dank je wel voor jouw reactie. Ik wil dus ubuntu 20.04 installeren alongside Windows 10. Ik stop de usb opstart stick met de Ubuntu iso erop in mijn desktop computer en kies voor install Ubuntu. Dan krijg ik iets verder op de melding dat er geen andere installatie aanwezig is. Ubuntu kan dus windows10 niet zien. Ook wanneer ik de installatie doorzet en afrond en Ubuntu daarna opstart, is windows10 in geen velden of wegen te herkennen. Grub ziet geen windows10, Gparted zient evenmin windows10. Ik heb de indruk dat Microsoft de installatie van Ubuntu niet toestaat. Welke opdracht ik ook geef in Ubuntu, nergens zie ik ook maar een glimp van Windows10. Als ik mijn externe EVO Ssd schijf afkoppel en de Ubuntu installatie opnieuw laat plaats vinden, krijg ik de melding dat mijn installatie medium niet groot genoeg is. Met andere woorden ziet hij mijn USB iso stick welke 7.7 gb groot is. En geef dan de melding ik kan Ubuntu niet installeren omdat minimaal 8 GB is vereist. Ook nu wordt windows10 met een zee aan vrije ruimte niet herkend.
Groet,
Hans