Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Poweroff knop is verdwenen  (gelezen 453 keer)

Offline Simux

  • Lid
Poweroff knop is verdwenen
« Gepost op: 2020/09/25, 09:10:08 »
Hallo,

Na de laatste update  Kubuntu 20.04.1 heb ik opeens minder keuzes als het gaat om je sessie te beëindigen. Ik mis de volgende acties,  Herstarten  en Afsluiten.
Ik wat zitten zoeken maar ik heb het niet kunnen oplossen.

Uiteraard snap ik dat ik via  ALT-F2 de commando   sudo shutdown now   of  Sudo reboot  maar daar gaat het me even niet om,  ik kan namelijk ook de powerknop ingedrukt houden op mijn laptop en dat ziet hij dan ook als een poweroff.  Maar ik wil die opties gewoon terug hebben.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Offline peer

  • Lid
Re: Poweroff knop is verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2020/09/25, 09:48:51 »
ik denk dat je in de settings (instellingen) moet kijken.
ik heb debian kde plasma in het engels. Is bijna hetzelfde als kubuntu.

system settings ->  workspace: startup and shutdown -> desktop session

Offline Simux

  • Lid
Re: Poweroff knop is verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2020/09/25, 13:34:18 »
ik denk dat je in de settings (instellingen) moet kijken.
ik heb debian kde plasma in het engels. Is bijna hetzelfde als kubuntu.

system settings ->  workspace: startup and shutdown -> desktop session

:) Uiteraard is dit het eerst wat ik heb gedaan, daarna heb ik naar andere oplossingen gezocht.  Wat ik ook instel daar, het geeft mij niet het juiste resultaat zoals het voorheen was. 

Overigens werken de knoppen die ik wel heb ook niet als ik bijv. klik op afmelden, dan gebeurd er niks, voorheen kreeg ik een popup met de mogelijkheden om af te melden maar ook om af te sluiten etc...etc..  dat krijg ik nu ook niet meer.

Offline Simux

  • Lid
Re: Poweroff knop is verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2020/09/25, 13:51:09 »
Ik heb het probleem opgelost.

na, wat speurwerk, bleek dat ik kennelijk na de laatste update opeens de nouveau driver heb i.p.v. mijn Nvidia, ik heb de Nividea driver geïnstalleerd en voila daar zijn alle knoppen weer terug.

Wel raar dat er op de achtergrond zonder dat ik het weet de nouveau driver geïnstalleerd is.

Maar goed mocht iemand dit probleem tegenkomen, ---> grafische kaart driver bekijken.