Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mounting HD  (gelezen 1055 keer)

Offline Tienenaar

• Lid
mounting HD
« Gepost op: 2020/09/08, 11:45:58 »
Hallo, mijn eerste post dus hopelijk leg ik mijn probleem correct uit.

Heb een nieuwe pc gebouwd voor mijn PLEX server op te draaien.
Redelijk wat geheugen, snelle processor, mooie grafische kaart en goed wat opslag.
Een M.2 als OS drive en 3x 8TB HD voor opslag voor de PLEX Server.

Vrienden hadden FreeNas aangeraden en na wat zitten proberen toch ondervonden dat dat wat te moeilijk is voor mij.
Daarom Ubuntu eens geprobeerd en het draaiende gekregen maar zit nog met één probleem.

OS staat op de M.2 van 480Gb en zit hij perfect. Maar de 3x 8TB HD ziet hij wel maar mount hij niet bij opstart.
PC geef dan foutmelding wat betreft de 3 HD.

Wat kan ik doen om de drives te mounten en zo te kunnen benaderen vanuit mijn PLEX server.
Ze hebben al namen gekregen in FreeNas (mogen eventueel aangepast worden), maar zou graag de gegevens die er al opstaan (1200films)
wel behouden, heb ze wel op externe HD staan als back-up in geval van.

Iemand die me op een duidelijke manier kan uitleggen hoe ik die drie HD kan mounten en zo instellen dat dat automatisch gebeurt bij opstart?

Alvast veel dank op voorhand!

Re: mounting HD
« Reactie #1 Gepost op: 2020/09/08, 13:29:31 »
Schijven automatisch aankoppelen kan met het programma Disks of Schijven. Als het goed is vindt je die al geïnstalleerd in je systeem anders te downloaden via Software.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/08, 13:41:06 door Polleke »
Xubuntu 24.04 LTS

« Reactie #2 Gepost op: 2020/09/08, 13:44:04 »
Koppelopties
Xubuntu 24.04 LTS

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020/09/18, 12:13:17 »
Als je linux installeert, dan de hd's met de hand indelen, dan kun je extra schijven of partities zelf toevoegen, en dan worden ze automatisch gekoppeld.

Nu kun je via fstab dit instellen, google hier op.
Gemakkelijker is via schijven, dan heb je een grafische menu.