Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe printer II  (gelezen 1363 keer)

Nieuwe printer II
« Gepost op: 2020/08/29, 20:24:08 »
Ik heb een oude HP inktjet netwerkprinter.
Ik gebruik hem erg weinig maar als ik hem een keer nodig ben is het steeds hetzelfde gedoe met of verstopte of uitgedroogde cartridge.
Ik overweeg om een kleuren laser netwerkprinter te kopen.
Klopt het dat de cartridge van een laser printer langdurig  beschikbaar blijft en een nette print blijf leveren.
Heeft iemand ervaring met zo'n ding in combinatie met Ubuntu ?

JorisC

• Gast
Re: Nieuwe printer II
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/29, 20:39:36 »
Ik gebruik een laserprinter . Een laserprinter maakt geen gebruik van inkt maar van inktpoeder die niet kan uitdrogen . Een inktpoeder cassete is wel duurder in aankoop  dan intktcartridges maar ga je ook veel meer kunnen printen . Enorm duur zijn laserprinters ook niet meer . Met een zwarte innktpoeder casette  kun je ongeveer 5.000 documenten afdrukken .

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/30, 09:47:38 »
Ik heb ook een oude HP printer. Die heeft ook last vaan het uitdrogen van de inkt. Dus laat ik hem met een druk op de printknop zo nu en dan een kleine afbeelding printen. Zo één keer per week. Kost nauwelijks inkt en dan gaat alles OK.

Een laserprinter is natuurlijk ook een goede optie.

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

« Reactie #3 Gepost op: 2020/08/30, 10:47:51 »
Zoals hier boven al aangegeven laserprinters zijn zeer geschikt als je sporadisch print.
Ga wel voor een nieuwe, die zijn al te koop voor weinig.
Uit ervaring kan ik zeggen dat OKI goed werkt met Linux, ik kwam er onlangs achter dat er nog merken zijn die Linux niet ondersteunen.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2020/08/30, 12:42:06 »
Citaat
Klopt het dat de cartridge van een laser printer langdurig  beschikbaar blijft en een nette print blijf leveren.
Ja dat klopt, kan ik je uit ondervinding vertellen. Ik heb om precies de reden die aangevoerd wordt (uitgedroogde/verstopte spuitmondjes) al jaren geleden een laserprinter aangeschaft. En als de cartridge leeg raakt (dat zie je wel) even de cartridge los nemen, flink heen en weer schudden, en dan kun je nog even kwalitatief goed door printen tot de nieuwe cartridge er is.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2020/08/30, 13:09:56 »
Eens met het bovenstaande, maar nog wel even deze tip: als je de goede keuze maakt om een laserprinter te kopen, koop dan geen kleuren-laserprinter maar eentje die alleen zwart afdrukt.

Reden: kleurenfoto's afgedrukt met een kleuren-laserprinter, zijn een stuk minder mooi (dof, vaal). Foto's kun je dan beter laten afdrukken door HEMA of Kruidvat.

« Reactie #6 Gepost op: 2020/08/30, 13:39:38 »
Ik ben ook heel content van mijn Samsung Xpress M2070W All-in-one Zwart/Wit Laserprinter.
Nooit problemen mee gehad.
Ik ben al lang afgestapt van het kleurenprinten met inkt vanwege regelmatig terugkerende problemen met de inkt omdat ik niet zoveel moet printen en ook omdat de inkt enorm duur is.
Met de originele Samsung cartridge kon ik zeer lang printen. Toen de printer aangaf dat de cartridge leeg aan het geraken was heb ik nog meer dan een half jaar lang kunnen verder printen door de melding steeds te overbruggen in het menu op de printer.
Ik heb nu voor de 1ste maal een vreemd merk gebruikt voor de laserprinter cartridge. Ben curieus hoe die het gaat doen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline HWE64

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2020/08/30, 14:01:19 »
Heb zelf een oude HP Deskjet D2660 en die werkt nog steeds. Print max. 1 x per week1 blaadje. Nooit verstopt. Gebruik int van Yanec. Jammer genoeg heeft vorige week mijn scanner de geest gegeven de HP Scanjet G2440. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe printer/scanner en mijn oog valt op  HP Envy 5010 All in One  :| met usb verbinding.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2020/08/30, 20:05:26 »
Ik heb hier nog een oude HP printer scanner staan ,maar gebruik die al 5 jaren niet meer.
Ik zet het te printen werk op een usb stick en ga  er mee naar onze bib ,daar druk of print ik alles af wat ik nodig heb (zeer weinig).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.