Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Per ongeluk CTRL-U getikt in Firefox? Zo maak je het ongedaan  (gelezen 743 keer)

Offline Jenske

• Lid
Als je in Firefox CTRL-U tikt, krijg je plots de bron van de bezochte pagina te zien: allemaal onleesbare HTML-teksten.
Maar Firefox kan niet gewoon terugkeren naar de vorige weergave door nog eens op CTRL-U te klikken, vreemd genoeg.
Oplossing? Verwijder in de URL-balk het stukje tekst "view-source:" voorafgaand aan de http-aanduiding.
Maar het blijft stom dat je niet gewoon door CTRL-U in te tikken deze fout kan terugdraaien in Firefox.
... Kubuntu 24.04 ...

Offline vanadium

• Lid
Re: Per ongeluk CTRL-U getikt in Firefox? Zo maak je het ongedaan
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/17, 21:02:39 »
Die opent voor zover ik zie in een nieuw tabblad (of mogelijk een nieuw venster). Tabblad met de code sluiten, en je bent weer op de oorspronkelijke pagina.

Offline Jenske

• Lid
Re: Per ongeluk CTRL-U getikt in Firefox? Zo maak je het ongedaan
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/17, 22:21:50 »
Vanadium, dat klopt inderdaad, maar het was voor mij nogal verwarrend dat in de tabblad-titel zélf "gewoon" de naam van de website wordt vermeld. En het duurt even voor iemand als ik, die per ongeluk CTRL-U had ingetikt, om te merken dat er een extra tabblad wordt aangemaakt (en dat je dat, zoals je zegt, inderdaad gewoon best kan sluiten.

... Kubuntu 24.04 ...