Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] systeemprogrammaprobleem ontdekt  (gelezen 1906 keer)

Offline peer

• Lid
[opgelost] systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Gepost op: 2020/01/27, 16:22:34 »
Vorige week heb ik xubuntu, laatste versie geïnstalleerd.
Nu krijg ik direct na het opstarten een melding:

"Systeemprogrammaprobleem ontdekt"
      " wilt u het probleem nu rapporteren?"

Het rapporteren heb ik gedaan. Verder geen enkele aanwijzing welke fout het om gaat.
Ik heb een systemupdate gedaan maar de fout blijft terugkomen na opstarten.

Waar moet ik zoeken om deze fout te traceren?

opgelost met de zoekfunctie van het forum.
Ik heb nu "apport"verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2020/01/27, 16:45:10 door peer »

Offline LexLex

• Lid
Re: [opgelost] systeemprogrammaprobleem ontdekt
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/11, 19:35:13 »
Graag verneem ik hoe? 

Zelfde probleem hier ik kreeg ook "die melding" en mijn bluetooth werk voor geen meter.  mijn muis moet ik handmatig telkens aanmelden in Blueman Manager 2.0.8.

Ik ben opzoek naar een ander programma.

Dit is hopeloos.
« Laatst bewerkt op: 2020/05/11, 19:51:12 door LexLex »

Offline aartje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/12, 08:51:40 »
Graag verneem ik hoe? 

Zelfde probleem hier ik kreeg ook "die melding" en mijn bluetooth werk voor geen meter.  mijn muis moet ik handmatig telkens aanmelden in Blueman Manager 2.0.8.

Ik ben opzoek naar een ander programma.

Dit is hopeloos.
Net zeuren  aub, het antwoord voor de melding staat hier : https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104943.msg1028594#msg1028594

Wil je antwoord op je andere vragen dan moet je dat netjes formuleren, je systeem beschrijven,
wat voor computer (cpu,memory,ubuntu-versie etc.etc.) en dan maar hopen dat iemand anders
hetzelfde probleem heeft (gehad?) en het heeft opgelost. En ieder probleem zijn eigen topic.

Offline LexLex

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/15, 16:09:48 »
Ik heb het probleem inmiddels opgelost, ik heb bij Software Blueman verwijderd en opnieuw geïnstalleerd nu blijkt het goed  te werken. 

Mijn muis word automatisch herkent en ook mijn bluetooth speakers werken nu goed.

Ubuntu is nieuw voor mij ik heb wel met Mint gewerkt maar dat is toch anders.

Ik heb twee computers naast elkaar staan links mijn oude Dell Inspiron N5050 Linux notebook en rechts mijn Acer Windows notebook ik gebruik Linux en Windows naast elkaar.   

Alleen met Linux zit je veel in Terminal te werken maar dat went ook snel.  Jammer dat er voor linux nog steeds geen goed programma is om losse programma's te installeren zoals TAR bestanden.
« Laatst bewerkt op: 2020/05/16, 15:58:19 door LexLex »

nahjo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2020/05/15, 16:30:58 »
Ik heb het probleem inmiddels opgelost, ik heb bij Software Blueman verwijderd en opnieuw geïnstalleerd nu blijkt het goed  te werken. 
Verwijderen en opnieuw installeren is vaak een goede oplossing en kost in een Linux omgeving maar weinig tijd. Je moet het wel durven  ;)
Alleen met Linux zit je veel meer in Terminal te werken maar dat went ook snel.
Voor zowat elke terminal bewerking is er ook wel een grafisch alternatief. De meeste instructies zijn voor de terminal omdat die nu eenmaal het meest duidelijk zijn en 'kopieer en plak' mogelijk maakt. Ervaring komt met de tijd  :)
« Laatst bewerkt op: 2020/05/15, 16:38:40 door nahjo »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #5 Gepost op: 2020/05/15, 16:45:07 »
Voor zowat elke terminal bewerking is er ook wel een grafisch alternatief. De meeste instructies zijn voor de terminal omdat die nu eenmaal het meest duidelijk zijn en 'kopieer en plak' mogelijk maakt.
Er is nog een reden, op dit forum krijg je een opdracht die in alle versies werkt.
Dan bedoel ik Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu, Ubuntu-Budgie, Xubuntu, enz.
Zo heeft iedereen er iets aan.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.