Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SimpleScan ziet canon printer niet  (gelezen 5517 keer)

Re: SimpleScan ziet canon printer niet
« Reactie #25 Gepost op: 2020/04/17, 10:34:55 »
Een start voor het zoeken naar Epson drivers voor Linux:
http://download.ebz.epson.net/dsc/search/01/search/?OSC=LX
Succes  :)

Ik wil niet lullig doen, vooral niet omdat ik niks van printers en stuurprogramma's weet. maar ik heb een willekeurige printer in gedachten de Epson Expression Premium XP-6100. Dan ga ik op jouw link zoeken naar beschikbare Linux stuurprogramma's: 0
Neem ik een volgende gekozen printer de Epson EcoTank ET-2650 en ga ik weer zoeken naar beschikbare stuurprogramma's: 0
Voor iemand, zoals ik die gewoon een printer zoekt met linux ondersteuning is dit natuurlijk niet te doen. Je wilt een printer die per definitie op Linux werkt. En bij de merken uit het genoemde lijstje zit je direct goed.
« Laatst bewerkt op: 2020/04/17, 10:37:22 door Polleke »
Xubuntu 24.04 LTS

nahjo

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2020/04/17, 11:25:04 »
Een start voor het zoeken naar Epson drivers voor Linux:
http://download.ebz.epson.net/dsc/search/01/search/?OSC=LX
Succes  :)

Ik wil niet lullig doen, vooral niet omdat ik niks van printers en stuurprogramma's weet. maar ik heb een willekeurige printer in gedachten de Epson Expression Premium XP-6100. Dan ga ik op jouw link zoeken naar beschikbare Linux stuurprogramma's: 0
Neem ik een volgende gekozen printer de Epson EcoTank ET-2650 en ga ik weer zoeken naar beschikbare stuurprogramma's: 0
Voor iemand, zoals ik die gewoon een printer zoekt met linux ondersteuning is dit natuurlijk niet te doen. Je wilt een printer die per definitie op Linux werkt. En bij de merken uit het genoemde lijstje zit je direct goed.
Joh geeft niets als je een keer vergist in Epson  :)

PS,
ik zelf heb een prima werkende Brother DCPL2510D  en geen Epson ;)

« Laatst bewerkt op: 2020/04/17, 11:30:44 door nahjo »

« Reactie #27 Gepost op: 2020/04/18, 09:07:10 »

Citaat
Joh geeft niets als je een keer vergist in Epson  :)

Ik weet niet of ik mij vergist heb en als dat zo is schaam ik mij daar niet voor. Ik kan niet alles weten.
Wel dat er bij de distributie van linux stuurproggramma's blijkbaar een verschil is beschikbaarheid in welk werelddeel je bent.
De resultaten die je laat zien komen uit U.S.A. en ik heb gezocht op de Nederlandse afdeling: je moet het maar net weten.
Xubuntu 24.04 LTS

nahjo

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2020/04/18, 09:56:00 »
Ik weet niet of ik mij vergist heb en als dat zo is schaam ik mij daar niet voor. Ik kan niet alles weten.
Wel dat er bij de distributie van linux stuurproggramma's blijkbaar een verschil is beschikbaarheid in welk werelddeel je bent.
De resultaten die je laat zien komen uit U.S.A. en ik heb gezocht op de Nederlandse afdeling: je moet het maar net weten.
Nu mijn excuses, dat internationaal zoeken had ik wel even kunnen vermelden. Ook voor Brother en Canon koekeloer ik op de US sites aangezien daar de drivers voor linux te vinden zijn. De NL sites zijn meestal alleen op Windows gericht.
Brother
Canon
Epson

« Reactie #29 Gepost op: 2020/04/20, 11:17:14 »
Vanwege precies de hierboven genoemde problemen met het scannen met all-in-one printers heb ik al jaren geleden mijn trouwe Brother printer ingeruild voor een HP met (te) dure cartridges. Simpelweg omdat die dingen vrij gemakkelijk te installeren zijn onder Ubuntu vanwege de prima Linux drivers. Dat is ook eigenlijk het enige hardware probleem dat ik ooit gehad heb sinds Ubuntu 12.04 (nu 18.04). Ik heb mijn Brother destijds op een gegeven moment wel aan het scannen gekregen maar bij de volgende LTS upgrade kon ik weer opnieuw beginnen en lukte het me ook niet altijd. Kortom, wil je redelijk zeker zijn dat je all-in-one werkt dan zit je (helaas) vast aan HP. Andere merken zijn zeker niet onmogelijk maar kunnen wel lastig zijn.

« Reactie #30 Gepost op: 2020/04/22, 15:40:24 »
Update:
vandaag mail gekregen dat de Canon is gecrediteerd op m'n factuur etc.

Ik ga nu een HP-printer/scanner kiezen.

Dank jullie wel voor de fijne ondersteuning  8-)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)