Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?  (gelezen 1124 keer)

Offline Phil II

• Lid
Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?
« Gepost op: 2019/11/10, 13:20:06 »
heb een succesvolle installatie van Ubuntu Mate 18.04.3 achter de rug ( dacht even dat ik in Linux Mint zat ... grapje )

heb een groot probleem :

na de Software Boutique ingedoken te hebben om " evolution " en " Synaptic " binnen te halen kreeg ik m.b.t. evolution de melding : " Queued for installation " ?

dit " bulken " lukt niet : het systeem herkent het wachtwoord niet dat ik bij de installatie gebruikt heb !!!

met de terminalopdrachten ... van hetzelfde laken een broek

wat is hier fout aan het lopen ?

bij voorbaat dank

OPGELOST : Ubuntu Mate er af gegooid en terug een clean install van Ubuntu 18.04.3 LTS GNOME 3.28.2 uitgevoerd

en alles werkt zoals het hoort ... terminal commando's , synaptic pakketbeheer , evolution en eID cardreader ... enz.

« Laatst bewerkt op: 2019/11/11, 04:51:41 door Phil II »

Joshua Orbit

• Gast
Re: Ubuntu Mate 18.04.3 herkent mijn paswoord niet ?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/11, 07:56:21 »
In het Softwareboutique kan je apps selecteren in een Que list om daarna de ganse lijst te gaan installeren.
Gaat dus met een 2 traps niveau (als je op die lijst had geklikt) om te installeren uit het centrum.

Ook snap werkt met Mate ; maar is niet weergegeven in het Centrum ...... helaas is S B niet erg goed beheerd ogv software.

Dat Gnome 3 goed werkt is prima. Maar Mate is in wezen Gnome 2 (fork) ; heel stabiel en heel makkelijk in gebruik.

Offline Phil II

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/11, 13:50:02 »
Alhoewel ik nu een aantal jaren Linux als OS in gebruik genomen heb op de laptops van de leden van mijn gezin , beschouw ik mij nog steeds als een digibeet .
Dit gezegd zijnde , heb ik niet genoeg vingers en tenen aan mijn lijf om het aantal keren bij te houden dat ik Linux ( Mint ) op Asus laptops geïnstalleerd heb en dan ook inmiddels de pretentie heb van deze OS’sen blindelings en met 2 vingers in de neus te kunnen installeren .

Ik had het dus over “ INSTALLATIE “ van Ubuntu 18.04.3 “ MATE “ , dat na installatie van het OS mij niet herkende als beheerder , super user of hoe je het noemen moet , geen rechten had ?

Nog nooit meegemaakt , met alle chinezen maar niet met den deze …

ook nooit meegemaakt , dat tijdens de installatie mijn keybord op azerty stond , mijn exacte locatie niet kon ingesteld worden ( Brussels ) … vreemd ?

Meegeven , dat het nu Linux Mint of Ubuntu ( inklusief Mate “ Flavour “  ) betreft , de installatieprocedure is dezelfde !

Waarna ik wijselijk ? besloten heb van terug Ubuntu 18.04.3 LTS GNOME 3.28.2 te installeren , wat zoals eerder vermeld tot mijn groot genoegen vlekkeloos verlopen is  … punt .
« Laatst bewerkt op: 2019/11/11, 14:04:39 door Phil II »

Offline Phil II

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2019/11/13, 02:41:09 »
maar helaas , blijkt dit Os niet echt mijn ding te zijn , vrouw en kinderen vinden het ook maar niks  :(

blijf dan ook bij Linux Mint , en gezien mij duidelijk gemaakt is dat dit OS geen fluit te maken heeft met Ubuntu , zie ik niet in waarom ik nog verder dit forum zou raadplegen , laat staan deelnemen .

neem dan ook diep bedroefd afschijt van dit forum en van zijn charmante deelnemers . 

het ga jullie goed et vous salue bien bas

Phil II